Po kilkumiesięcznej przerwie zwycięzcą marcowego rankingu został Dziennik, cytowany przez inne media 1572 razy. Tak dobra pozycja jest wynikiem bardzo często przywoływanych informacji dotyczących układu polityczno-biznesowego Waldemara Pawlaka oraz artykułom z zakresu polityki polskiej. W marcu zdetronizowana Rzeczpospolita (1319) zajęła drugie miejsce, a Gazeta Wyborcza (1193) utrzymała pozycję sprzed miesiąca dzięki publikacji artykułu dotyczącego byłego już senatora PO, Tomasza Misiaka.

 

Wykres 1. Najczęściej cytowane media

 

Tuż za podium znalazła się, podobnie jak w lutym, stacja TVN24, cytowana 440 razy. Zdobyła czwarte miejsce dzięki powołaniom dotyczącym polityki polskiej, działalności policji oraz sprawom związanym z życiem społecznym. W pierwszej piętnastce znalazła się jeszcze tylko jedna stacja telewizyjna, należąca także do koncernu ITI. Dziewiątą pozycję w zestawieniu zajął TVN (219), który zainteresował inne media informacjami o polityce polskiej, finansowaniu partii politycznych oraz życiu towarzyskim.

W marcu radio RMF FM utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Dobry wynik zawdzięcza często cytowanym informacjom z zakresu polityki polskiej, przestępczości i działalności policji, oraz ciekawostkom. RMF FM aż o 6 pozycji wyprzedziło w marcu radio ZET (11 miejsce – 210 powołań), które w zestawieniu uplasowało się eq aequo z jedynym portalem wśród piętnastu najczęściej cytowanych mediów – Onet.pl.

Na szóstym miejscu uplasował się dziennik Polska (301 powołań). W zestawieniu znalazły się też trzy dzienniki biznesowo-ekonomiczne. W marcowym rankingu znacznie zmniejszyła się przewaga Gazety Prawnej (287) nad Pulsem Biznesu (250) zajmującymi odpowiednio 7 i 8 miejsce. Do głównego zestawienia dołączył Parkiet (160), który uplasował się na 12 miejscu.

W pierwszej piętnastce są również obecne aż trzy tygodniki opinii. W marcu tygodnik Wprost (10 miejsce – 216 powołań) wyprzedził plasującego się na 13 miejscu w zestawieniu Newsweeka (150). Newsweek, który w lutym nie zakwalifikował się do głównego zestawienia, w marcu wyprzedził Politykę (14 miejsce – 118 powołań), która ze spadła w porównaniu do rankingu lutowego o 9 pozycji.

 

W marcu media skoncentrowały się na ujawnieniu kontrowersyjnego układu towarzysko-biznesowego wicepremiera Waldemara Pawlaka, niejasności wokół senatora Tomasza Misiaka oraz powiązań polityków ze światem biznesu i ich nepotyzmu. Dużo komentarzy pojawiło się także na temat zbliżających się wyborów do Europarlamentu oraz kryzysu gospodarczego i możliwości wejścia Polski do strefy euro. Opinia publiczna była też często informowana była o: sprawie wyboru nowego szefa NATO, pracach nad ustawą medialną, a także o problemach związanych z lustracją. W mediach pojawiły się również wątki: dymisji Leszka Borkowskiego, prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, kontrowersji wokół nowej książki o prezydencie Lechu Wałęsie oraz śledztwa w sprawie porwania i śmierci Krzysztofa Olewnika.

 

Od 1 do 31 marca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 9698 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 9880 razy (6101 razy w prasie, 2179 w telewizji i 1600 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg