Dziennik pobił rywali

Analizę IMM-u przeprowadzono na podstawie 8733 przekazów mediowych z okresu 1 – 31 marca 2007 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10 520 razy (4523 razy w prasie, 4033 w telewizji i 1964 w radiu). To już trzeci miesiąc z rzędu, w którym liczba cytowań przekracza poziom 10 tys.

W marcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów Dziennik wyprzedził lidera z dwóch ostatnich miesięcy – Rzeczpospolitą oraz Gazetę Wyborczą, najczęściej cytowaną w całym 2006 roku. Dziennik zwyciężył drugi raz w historii rankingu IMM-u i był cytowany 1682 razy, a na jego publikacje powoływano się najczęściej w kontekście polityki polskiej, stenogramów z rozmów Gudzowatego z Oleksym, a także współpracy aktora Macieja Damięckiego z SB. Gazetę Wyborczą (1437) przywoływano najczęściej w związku z wykryciem korupcji w KRUS-ie, polityką polską oraz w kontekście ekonomii, rynku i finansów. Rzeczpospolita (1380) była natomiast cytowana w odniesieniu do rankingów i sondaży, ekonomii, rynku i finansów oraz polityki polskiej.

Tygodnik Wprost zajmuje czwartą lokatę trzeci miesiąc z rzędu. Inne media cytowały Wprost 668 razy. Tygodnik zawdzięcza swoją wysoką pozycję powołaniom na temat polityki polskiej, taśm Gudzowatego oraz protekcji Przemysława Gosiewskiego w sprawie Katarzyny Paluszkiewicz-Solorz.

Życie Warszawy, lider wśród dzienników regionalnych, plasuje się na 5. pozycji (592 powołania). Warto zwrócić uwagę, że w pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazła się jedna stacja telewizyjna – TVN24 (252 powołania) i, podobnie jak w zeszłym miesiącu, aż trzy stacje radiowe – RMF FM (233 powołania), PR1 (161) oraz Radio ZET (145). Do pierwszej piętnastki powróciły także: portal internetowy – Onet.pl, cytowany 145 razy (ex aequo z Radiem ZET) oraz Gazeta Polska (145). Czternastą lokatę w rankingu IMM-u Gazeta Polska zawdzięcza publikacjom dotyczącym szpitala w Białymstoku oraz afery z wyprowadzeniem gruntów przez MON do prywatnej firmy.

Media najczęściej cytowały w marcu artykuł Michała Majewskiego i Pawła Reszki z „Dziennika”, zatytułowany „Józef Oleksy: moja sitwa miała w d… Polskę” w kontekście stenogramów z taśm Gudzowatego.

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została, podobnie jak w pięciu ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (298 powołań), dystansując Puls Biznesu o 22 cytaty. Fakt wyprzedził Super Express o 12 powołań.

Wiodącymi tematami powołań były w marcu: afery w służbie zdrowia, korupcja w KRUS-ie, lustracja w kontekście zarówno M. Piwowskiego, jak i M. Damięckiego, reakcja ojca Rydzyka na podpisanie przez Marię Kaczyńską apelu dziennikarek, afera wokół WSI i raport z likwidacji, raport Rokity i oskarżenia wobec K. Kornatowskiego, sugestia dotycząca odejścia Anny Fotygi z rządu, a także afera z finansowaniem polityków SLD przez zagranicznych biznesmenów oraz skandal w diecezji płockiej.

Najwięcej cytatów z mediów regionalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem pozostaje Życie Warszawy, kolejne jest woj. łódzkie (30 powołań na Dziennik Łódzki) oraz woj. śląskie (Dziennik Zachodni cytowany 24 razy). 90 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 10 proc. – regionalnych i lokalnych.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport marcowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje około 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg