Dziennik Rzeczpospolita nadal najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce.

W kwietniu 2010 roku media powoływały się na doniesienia Rzeczpospolitej głównie w odniesieniu do katastrofy prezydenckiego samolotu. Media przytaczały wypowiedzi udzielone przez ekspertów, wojskowych oraz informatorów dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem i podawały za gazetą 10 możliwych przyczyn tragedii. Często przywoływano wiadomość o znalezieniu przez Rosjanina polskiego godła z kabiny samolotu, do której to informacji dotarli dziennikarze Rzeczpospolitej. Poza przytaczaniem newsów z Rzeczpospolitej (m.in. o nietypowym rozkładzie radiolatarni na lotnisku w Smoleńsku, przesłuchaniach funkcjonariuszy BOR, zleconych badaniach toksykologicznych ciał ofiar, piśmie gen. Petelickiego skierowanym do parlamentarzystów) media nawiązywały również do publikacji zamieszczonych na łamach dziennika. Najszerzej komentowane były fragmenty tekstu Zdzisława Krasnodębskiego „Już nie przeszkadza”, a odniesienie do cytatu „Gardzę wami” pojawiło się w szerokim spektrum gazet: od Tygodnika Powszechnego, przez Gazetę Wyborczą, Polskę, Express Bydgoski po Fakt. Wspominano również inne publikacje komentujące wydarzenia 10 kwietnia, m.in. autorstwa Pawła Lisickiego, Dominika Zdorta, Igora Jankego oraz wiersz Marka Rymkiewicza „Do Jarosława Kaczyńskiego” wydrukowany na łamach dziennika.

Również w powołaniach na Gazetę Wyborczą i Dziennik Gazeta Prawna w największym stopniu odnoszono się do informacji dotyczących badania przyczyn katastrofy pod Smoleńskiem. Cytowano m.in. wypowiedź pułkownika Zbigniewa Rzepy, który dla Gazety Wyborczej komentował zapis z czarnych skrzynek Tupolewa oraz sensacyjne informacje o treści czarnych skrzynek, które podał Dziennik Gazeta Prawna

W rankingu wysoką pozycję zajmują stacje telewizyjne i radiowe. TVN 24 cytowany 457 zajmuje czwartą pozycję, zaraz za nim znajduje się radio RMF FM, na który media powoływały się 309 razy. Tuż za nimi uplasowały się Radio ZET (212), TOK FM (204) i TVN (177).

Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

 

 

 

Nowością w raporcie jest ranking powołań przygotowany dla regionalnych stacji radiowych i telewizyjnych. Rozgłośnią regionalną, na którą najczęściej powoływały się inne media było w kwietniu Radio Szczecin.

W kwietniu media zdominowały informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. Był to zdecydowanie najczęściej pojawiający się temat powołań (prawie 25% całości).

Również przekazy, wymienionych w raporcie, radiostacji oraz telewizji w większości dotyczyły informacji o katastrofie pod Smoleńskiem, co wpłynęło jednocześnie na ogólną wysoką liczbę powołań. Powołania na programy radiowe i telewizyjne, właśnie w związku z zawartą w nich tematyką, stanowiły w sumie 30% wszystkich odniesień, co dało wzrost o 10% w stosunku do marca br.

 

 

 

 

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg