Dziennik wyprzedza Gazetę Wyborczą

Analizę IMM-u przeprowadzono na podstawie 8216 przekazów mediowych z okresu 1 – 28 lutego 2007 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10 052 razy (4334 razy w prasie, 3658 w telewizji i 2060 w radiu). Po rekordzie, który padł w styczniu (10 147), utrzymuje się wysoka liczba cytowań.

W lutowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita z 1495 powołaniami. Gazeta ta była najczęściej cytowana w kontekście polityki polskiej, ekonomii, rynku i finansów oraz sprawy związanej z Henrykiem Stokłosą. Niespodzianką jest druga lokata Dziennika (1321), który wyprzedził Gazetę Wyborczą (1228). Swoją wysoką pozycję Dziennik zawdzięcza licznym powołaniom na publikacje o raporcie z likwidacji WSI.

Tygodnik Wprost, podobnie jak w poprzednim miesiącu, zajął czwarte miejsce. Inne media powoływały się na Wprost aż 699 razy. Tymczasem jego największym rywalem jest Newsweek, który zwiększył liczbę cytowań w porównaniu do stycznia ponad trzykrotnie. Ten wynik Newsweek uzyskał w głównej mierze dzięki publikacji o aferze związanej z oczyszczalnią ścieków w Białymstoku (265 z 606 powołań) oraz doniesieniom politycznym, w tym również o dymisji R. Sikorskiego.

Życie Warszawy, lider wśród dzienników regionalnych, plasuje się na 5. pozycji (610 powołań). Warto zwrócić uwagę, że w pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazły się dwie stacje telewizyjne – TVN24 (333 powołań) i TVN (152) oraz aż trzy stacje radiowe – RMF FM (232 powołań), PR1 (158) oraz TOK FM (140). Tak dobry wynik TOK FM osiągnął dzięki często cytowanym doniesieniom na temat nieprawidłowości w szpitalu MSWiA i raportu z likwidacji WSI.

Portale internetowe znalazły się znowu poza pierwszą piętnastką. Luty przywrócił stary porządek w zestawieniu portali: Onet.pl (132) wyprzedza portal Interia.pl o 36 powołań. Portal tygodnika Wprost, który w styczniu był na drugim miejscu, spadł na czwartą pozycję.

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została, podobnie jak w czterech ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (292 powołania), dystansując Puls Biznesu o 68 cytatów. Tradycją rankingu IMM stało się już, że tabloidy co miesiąc zamieniają się miejscami. Tak stało się również w lutym – Super Express nieznacznie wyprzedził Fakt.

Wiodącymi tematami powołań były w lutym: polityka polska oraz ekonomia, rynek, finanse, ale już na trzeciej pozycji znalazł się, podobnie jak w zeszłych miesiącach, temat szczegółowy – likwidacja WSI i raport dzięki 382 cytatom. Szerokim echem w mediach odbił się spór o Dolinę Rospudy. Spośród aktualnych tematów powołań wymienić można również: lustrację w Kościele w kontekście abp. Stanisława Wielgusa, „aferę ściekową” opisaną przez Newsweek, a także nowe wątki w sprawie związanej z Henrykiem Stokłosą.

Najwięcej cytatów z mediów regionalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem pozostaje Życie Warszawy, kolejne jest woj. śląskie (32 powołania na Dziennik Zachodni) oraz woj. łódzkie (Dziennik Łódzki cytowany 22 razy). 89 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 11 proc. – lokalnych.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport lutowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: k.ewert@instytut.com.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje około 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg