Dziennikarze, piarowcy i internet – zaproszenie na spotkanie PSPR

IMM i PSPR zapraszają na kolejne spotkanie merytoryczne Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o. Śląsk pt.: Dziennikarze, piarowcy i internet – jak funkcjonować, współpracować i odnosić sukces, 5 listopada 2014 r. o godz. 17.30 w Hotelu Diament w Katowicach, ul. Dworcowa 9.

Program spotkania przewiduje dwie prelekcje oparte na badaniach i raportach, a dotyczące:  tego jak w przestrzeni social media zachowują się dziennikarze, czego poszukują i oczekują, jak do nich dotrzeć i jak monitorować przestrzeń social media (o tym w prelekcji Łukasza Jadasia z Instytutu Monitorowania Mediów) oraz tego jak wzajemnie oceniają się piarowcy i dziennikarze, co sprzyja ich efektywnej współpracy, a co stanowi bariery, błędy i wyzwania, z którymi mierzą się na co dzień specjaliści od PR (o tym w prelekcji dra Krystiana Dudka).

Instytut Monitorowania Mediów przygotował dla uczestników niespodzianki w postaci pakietów z nagrodami.

Poniżej szczegółowy program spotkania:

1. Media relations czy social relations? – Łukasz Jadaś

Raport „Dziennikarze i Social Media 2014” opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów, Multi Communications oraz Millward Brown.

Social media stały się ważnym źródłem informacji nie tylko dla użytkowników internetu, ale również dla polskich dziennikarzy. Aż 92% z nich deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych  zawodowo (64% robi to codziennie). Jak wynika z raportu „Dziennikarze i social media 2014”, opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, Multi Communications oraz Millward Brown, najczęściej poszukiwanym typem informacji przez dziennikarzy w social mediach są po prostu nowe pomysły na materiał (67%), ale również zyskanie wiedzy na temat popularnych w sieci tematów (54%) czy opinii konsumentów (37%). Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych jest zatem ważnym etapem przekazywania informacji do prasy, radia, czy TV. Jednym ze sposobów na dotarcie do miejsc wzmożonej dyskusji, czy określenie najbardziej aktywnych liderów opinii jest monitoring internetu i social media, który daje tym samym możliwość sformułowania dalszej ścieżki komunikacji z uwzględnieniem zdobytych wiadomości.

Łukasz Jadaś – Starszy Specjalista ds. Badań i Produktów, Instytut Monitorowania Mediów.

Ponad 5-letnie doświadczenie. Nie ma zakątka globalnej sieci, który byłby dla naszego eksperta tajemnicą. Raporty i analizy, a w szczególności monitoring reklam, to jego żywioł.

2. Jak żyć Panie redaktorze? – o praktyce współpracy piarowców i dziennikarzy, na podstawie badań obu środowisk – dr Krystian Dudek

Relacje medialne powinny być oparte na wzajemnym zrozumieniu, poszanowaniu potrzeb i współpracy. Dziennikarzy i PR-owców łączy obecnie więcej niż myślimy. O modelu interefikacji, wzajemnej ocenie obu środowisk, złotych zasadach sprzyjających sukcesom oraz o błędach, które rażą i wykluczają powodzenie współpracy (także w nawiązaniu do rankingów antyrzeczników miesięcznika Press) – to wszystko w prelekcji, na którą zapraszamy przedstawicieli obu środowisk, dziękując jednocześnie tym, którzy uczestniczyli w projekcie badawczym.

dr Krystian Dudek – właściciel Instytutu Konsultingowo Doradczego Publico, Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas, Przewodniczący Zarządu PSPR o. Śląsk. Laureat Protona 2014 i wyróżnienia specjalnego Lew PR 2013 za realizację projektu PRawdziwy PR.

Od kilkunastu lat zajmuje się relacjami medialnymi, z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. Autor rozprawy doktorskiej z zakresu relacji medialnych, która na początku 2015 roku zostanie wydana w formie książki.

Prosimy o potwierdzenie przybycia na najbliższe spotkanie 4 listopada pod adresem michal.raszka@prc.pl

 

Wstęp na spotkanie dla osób nie zrzeszonych w PSPR wynosi 10 zł.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg