#DzieńSzpilek z większością pozytywnych publikacji w portalach internetowych

W samych portalach internetowych w okresie od 25 września do 2 października br. o akcji charytatywnej organizowanej przez butik Moliera2 pojawiło się aż 353 publikacji. Ich łączne dotarcie wyniosło 1,8 mln potencjalnych kontaktów, kwota ekwiwalentu reklamowego AVE to prawie milion złotych, a pozytywny wydźwięk treści utrzymał się aż w 60% wszystkich artykułów – podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.

 

Wydźwięk publikacji w większości pozytywny

 

Ponad 64% materiałów w portalach internetowych dotyczących Dnia Szpilek było pozytywnych, a prawie 26% – neutralnych. Redaktorzy informowali w portalach internetowych o myśli przewodniej akcji i zachęcali do zaangażowania się w pomoc dla potrzebujących dzieci. Pojawiły się jednak również głosy krytyki, stanowiące 10% wszystkich publikacji. Dotyczyły one zarzutów promowania marki na szkodzie innych, czy też kwoty 2 zł, którą sklep miałby przekazać za każde poprawne oznaczenie, co według niektórych nie było proporcjonalne do zarobków generowanych przez firmę. Komentowano również rygorystyczny regulamin inicjatywy.

Wśród najbardziej zasięgowych portali internetowych, które pisały na ten temat znalazły się: Plejada.pl, Pomponik.pl, Wyborcza.pl, o2.pl, Fakt.pl, Gwiazdy.wp.pl i Radiozet.pl.

Pliki do pobrania:

 

 

 


 

Korzystanie z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów, w tym wykorzystanie wykresu graficznego i publikacja materiału dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

 

  • W przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów IMM”.
  • W przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM”.

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
@: sdobkowska@imm.com.pl
kom.: +48 502 422 574