Ernst&Young liderem w mediach tradycyjnych

W październiku br., w mediach monitorowanych przez IMM wyselekcjonowano 650 materiałów dotyczących PricewaterhouseCoopers (przy znacznym udziale Internetowego Podatkowego Przeglądu Prasy), 624 na temat Ernst&Young, 387 publikacji o Deloitte oraz 217 materiałów o KPMG. Liderem wystąpień we wszystkich mediach poza Internetem okazał się E&Y, natomiast materiały internetowe zdominowane były przez PwC. Na trzeciej pozycji uplasował się Deloitte a stawkę zamknął KPMG.

Większość publikacji miała neutralny wpływ na wizerunek analizowanych firm. Materiały o wydźwięku pozytywnym stanowiły ok. 10% całości przekazów. Najkorzystniejszy stosunek informacji pozytywnych do neutralnych zanotowano dla firmy Deloitte. Najwięcej pełnych publikacji dotyczyło PwC (295 materiałów, 45% media coverage). Równie wysoki udział materiałów w całości poświęconych firmie ma Deloitte – 38%.

 

Wykres 1. Kontekst tematyczny publikacji w podziale na firmy

 

Jak wynika z wykresu 1., największy odsetek publikacji, w których padały nazwy analizowanych firm stanowiły wypowiedzi eksperckie przedstawicieli tzw. Wielkiej Czwórki. Analitycy komentowali bieżące wydarzenia oraz udzielali porad prawnych i podatkowych. Tematami przewodnimi październikowej dyskusji w mediach były niewątpliwie: światowy kryzys finansowy (gwarancje transakcji międzybankowych) oraz sytuacja na światowych rynkach, notowania walut. Ponadto, eksperci wypowiadali się na szereg innych tematów dotyczących: rynku pracy, sytuacji polskich stoczni, regulacji podatkowych i prawnych (w tym abolicji podatkowej i nowelizacji ustawy o VAT), rynku nieruchomości, wprowadzenia euro, pakietu klimatycznego, a także cen surowców. Media często prezentowały również raporty i analizy przygotowane przez badane firmy, informowały o organizowanych przez nie konkursach, konferencjach oraz ich zaangażowaniu w start zawodowy studentów.

W październiku najwięcej publikacji ukazało się na portalu Bankier.pl (173), natomiast dziennikarzem najczęściej piszącym o tzw. Wielkiej Czwórce była Ewa Matyszewska – 45 publikacji. Wśród dziennikarzy chętnie poruszających ten temat znaleźli się również: Grażyna J. Leśniak – 38 publikacji, Monika Pogroszewska – 33 publikacje, Aleksandra Tarka – 18 publikacji oraz Tomasz Dominiak – 16 publikacji.

Załącznikiem do tej informacji jest skrócona wersja raportu "Audytorzy w mediach". 

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 26 stacji telewizyjnych, 47 rozgłośni radiowych oraz ponad 700 portali internetowych. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg