Ernst&Young liderem w mediach tradycyjnych
W październiku br., w mediach monitorowanych przez IMM wyselekcjonowano 650 materiałów dotyczących PricewaterhouseCoopers (przy znacznym udziale Internetowego Podatkowego Przeglądu Prasy), 624 na temat Ernst&Young, 387 publikacji o Deloitte oraz 217 materiałów o KPMG. Liderem wystąpień we wszystkich mediach poza Internetem okazał się E&Y, natomiast materiały internetowe zdominowane były przez PwC. Na trzeciej pozycji uplasował się Deloitte a stawkę zamknął KPMG.
Wykres 1. Kontekst tematyczny publikacji w podziale na firmy
Jak wynika z wykresu 1., największy odsetek publikacji, w których padały nazwy analizowanych firm stanowiły wypowiedzi eksperckie przedstawicieli tzw. Wielkiej Czwórki. Analitycy komentowali bieżące wydarzenia oraz udzielali porad prawnych i podatkowych. Tematami przewodnimi październikowej dyskusji w mediach były niewątpliwie: światowy kryzys finansowy (gwarancje transakcji międzybankowych) oraz sytuacja na światowych rynkach, notowania walut. Ponadto, eksperci wypowiadali się na szereg innych tematów dotyczących: rynku pracy, sytuacji polskich stoczni, regulacji podatkowych i prawnych (w tym abolicji podatkowej i nowelizacji ustawy o VAT), rynku nieruchomości, wprowadzenia euro, pakietu klimatycznego, a także cen surowców. Media często prezentowały również raporty i analizy przygotowane przez badane firmy, informowały o organizowanych przez nie konkursach, konferencjach oraz ich zaangażowaniu w start zawodowy studentów.
W październiku najwięcej publikacji ukazało się na portalu Bankier.pl (173), natomiast dziennikarzem najczęściej piszącym o tzw. Wielkiej Czwórce była Ewa Matyszewska – 45 publikacji. Wśród dziennikarzy chętnie poruszających ten temat znaleźli się również: Grażyna J. Leśniak – 38 publikacji, Monika Pogroszewska – 33 publikacje, Aleksandra Tarka – 18 publikacji oraz Tomasz Dominiak – 16 publikacji.
Załącznikiem do tej informacji jest skrócona wersja raportu "Audytorzy w mediach".
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 26 stacji telewizyjnych, 47 rozgłośni radiowych oraz ponad 700 portali internetowych. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.