Facebook daje efekty, a case Olsztyna daje do myślenia
Facebook to nie tylko popularne miejsce wymiany informacji o rynku mieszkaniowym, ale też powstawania inicjatyw związanych z inwestycjami budowlanymi, w tym tych o użyteczności publicznej. Ciekawym przykładem może być Olsztyn i to w jaki sposób Olsztynianie dzięki FB się zorganizowali, zaangażowali i wygrali. Zachęcam do samodzielnej analizy zeszłorocznych facebookowych inicjatyw. Akcja „Zlikwidować świecące pały pod olsztyńskim ratuszem” postulowała likwidację specyficznego oświetlenia pod ratuszem miejskim. Jej skuteczność stała się pretekstem do powstania następnych, m.in. negujących symbol miasta („Olewamy Baby, chcemy Żaby”), czy zwalczających wściele żółte barierki ochronne („Żółta Barierka”). Interesującą inicjatywą jest „NoBeton”. Grupa przyjęła ciekawą formę piętnowania miejskich absurdów architektonicznych czy urbanistycznych – znakiem rozpoznawczym jest postać nawiązująca do filmowego „Misia”.