Gazeta Wyborcza powraca!

Zwycięstwo Gazety Wyborczej! Najpopularniejszy sierpniowy dziennik odniósł w analizowanym miesiącu sukces z ilością 1018 cytowań dzięki szeroko powoływanej przez inne media publikacji zawierającej list Władimira Putina do Polaków z okazji obchodów rocznicy wybuchu II wojny światowej. Gazeta zamieściła na łamach także interesujące informacje dotyczące tarczy antyrakietowej oraz trafne analizy ekonomiczne, rynkowe i finansowe. Drugie miejsce na podium objęła Rzeczpospolita (1006), która wyróżniła się interesującymi rankingami i sondażami, a także wnikliwymi analizami sytuacji ekonomicznej kraju oraz materiałami o tematyce historycznej. Dziennik (994) zawdzięcza swoją trzecią pozycję szeroko komentowanemu wywiadowi z generałem Waldemarem Skrzypczakiem, artykułom na temat sytuacji politycznej w Polsce oraz analizom ekonomicznym. Warto podkreślić, iż w sierpniu trzy główne dzienniki dzieliła niewielka liczba powołań.

 

Źródło: IMM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tradycyjnie, tuż za podium znalazła się cytowana 523 razy stacja TVN24. Media najczęściej odnosiły się do poruszanych na antenie tematów dotyczących polityki polskiej oraz działalności policji i przestępczości. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również informacje dotyczące sytuacji polskich żołnierzy w Afganisatnie. TVN (63) i TVN CNBC Biznes (40) zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce w zestawieniu najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych.

Polska (387) uplasowała się w analizowanym miesiącu na piątej pozycji. Tytuł zawdzięcza to głównie publikacji wywiadu z Natalią Ambrozińską, wdową po zabitym w Afganistanie kapitanie Danielu Ambrozińskim oraz informacjom dotyczącym nowych tropów w śledztwie w sprawie zabójstwa Krzysztofa Olewnika.

Swą obecność w pierwszej piętnastce wyraźnie zaznaczyły tygodniki opinii. W sierpniu zarówno Wprost (234) jak i Newsweek (156) oraz Polityka (120) znalazły się w gronie najpopularniejszych mediów. Wprost
w analizowanym miesiącu opublikował wywiad z prezydentem Lechem Kaczyńskim, co niewątpliwie przyczyniło się do dobrego wyniku tygodnika.

W grupie najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych znalazły się Gazeta Prawna (190) oraz Puls Biznesu (130). Objęły one miejsca siódme i dwunaste. Parkiet cytowany w sierpniu 81 razy nie wszedł do grupy ścisłych finalistów rankingu.

Stosunkowo wysoko znalazł się pierwszy z wyróżnionych portali – onet.pl (189); zajął on ósmą pozycję. Dobry wynik osiągnęły serwisy tvn24.pl oraz tvp.info (105).Jest to niepodważalny dowód na to, że coraz popularniejszym źródłem opiniotwórczym stają się strony internetowe najpopularniejszych stacji telewizyjnych.

Mocną pozycję odnotowała także stacja RMF FM (151) będąc jedyną rozgłośnią radiową zakwalifikowaną do pierwszej piętnastki. Najczęściej powoływano się na nią w odniesieniu do działalności policji i przestępczości, programu prywatyzacji oraz polityki polskiej. Drugą pod względem poziomu cytowalności stacją było PR1, które osiągnęło w sierpniu wynik 103 powołań.

Na uwagę zasługuje pojawienie się w rankingu aż dwóch tabloidów: Faktu (123) oraz Super Expressu (111). Oba pisma były najczęściej cytowane w kontekście życia towarzyskiego.

 W sierpniu zainteresowanie mediów wzbudzała głównie sytuacja polskich żołnierzy w Afganistanie. Bardzo duży oddźwięk wśród dziennikarzy i opinii publicznej znalazł wywiad z wdową po zabitym w Afganistanie polskim kapitanie, w którym padają bardzo krytyczne uwagi odnośnie wyposażania polskich oddziałów. Kolejnym tematem poruszanym zarówno na łamach prasy jak i anten telewizyjnych oraz radiowych była analiza stosunków politycznych z Rosją w świetle obchodzonej we wrześniu rocznicy wybuchu II wojny światowej. W tej zawiłej i trudnej tematyce najwięcej ciekawość budził opublikowany na łamach jednego z dzienników list Władimira Putina do Polaków. "Oskarżam za Afganistan" – powiedział w jednym z wywiadów generał Waldemar Skrzypczak i wywołał burzę w strukturach wojskowych i na narodowej scenie politycznej. Sprawa planowanego odwołania generała spowodowała lawinę komentarzy i reakcji przedstawicieli rządu i opozycji. W sierpniu dziennikarze zajmowali się również sprawą możliwej prywatyzacji polskich stoczni, problemami związanymi z budową na terenie naszego kraju tarczy antyrakietowej oraz planowanymi obchodami powstania "Solidarności". Kontrowersje wzbudziła wypowiedź Lecha Kaczyńskiego, gdzie przyznał on, że może uczestniczyć w uroczystościach razem z Lechem Wałęsą. Ciągle jeszcze podejmowano tematy śledztwa w sprawie porwania i zabójstwa Krzysztofa Olewnika, obchodów rocznicy wybuchu II wojny światowej i przygotowań do wyborów prezydenckich. Stosunkowo często komentowano zagadnienie kontroli przez ZUS przyznawania zasiłków chorobowych, kwestię parytetu dla kobiet, koncertu Madonny w Warszawie oraz przygotowań Polski do Euro 2012.

 

Od 1 do 31 sierpnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8196 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8331 razy (5517 razy w prasie, 1620 w telewizji i 1194 w radiu). Treści analizowane w zestawieniu obejmują tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy mediowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.


[1] Wynik dla dziennika „Polska” stanowi suma powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem „Polska”: „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Gazeta Krakowska”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Kurier Lubelski”.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg