Google + internetowe społeczności = ?

Google testuje nową usługę Google+. Jest to kolejna próba zaistnienia Google’a w świecie internetowych społeczności. Poprzedni społecznościowy projekt Google Buzz, po trudnym początku związanym między innymi z prywatnością użytkowników kont Gmail, z którymi był połączony, nie został zaakceptowany przez użytkowników. Google przegapiło moment wejścia na społecznościowy rynek, którego głównym graczem jest teraz Facebook. Zaniedbanie tej kwestii wziął na siebie były dyrektor zarządzający Google, Erick Schmidt, który przyznał w wywiadzie udzialonego Karze Swisher z portalu AllThingsDigital: „I clearly knew I had to do something and I failed to do it”.

W ramach Google+ pojawią się kręgi znajomych „+Circles”, z którymi możemy dzielić się informacjami. Poszczególne kręgi użytkownik może stworzyć samodzielnie i dodawać do nich znajomych. Nowa usługa, jak informuje firma na swoim blogu, ma być przede wszystkim wspomagać proces dzielenia się informacjami z naszym otoczeniem. Sami możemy wybrać jakie informacje skierujemy do którego z naszych kręgów.

Google+ ma uporządkować sposób dzielenia się informacjami w Internecie i ułatwić użytkownikom wirtualną dyskusję.

Kolejnym elementem usługi Google+ jest wyszukiwarka +Sparks. +Sparks to wyszukiwarka dzięki której po wprowadzeniu swoich zainteresowań znajdziemy w sieci informacje na interesujące nas tematy.

Kolejnym elementem Google+ jest +Hangouts. +Hangouts pozwala na spędzanie czasu z przyjaciółmi w sieci za pośrednictwem video. Ten element usługi ma być odpowiednikiem realnych spotkań z ludźmi.

Do Google+ należy też +Mobile. Do każdej informacji, którą dzielimy się za pośrednictwem urządzeń mobilnych możemy dodać naszą lokalizacją (+Location). Żeby ułatwić dzielenie się zdjęciami Google uruchomiło również możliwość szybkiego umieszczania zdjęć w Internecie (+Instant Upload). Dzięki Google+ Huddle można również rozmawiać ze znajomymi lub grupą znajomych na żywo.

Aktualnie projekt jest w fazie testów, a dostęp do niego jest możliwy tylko dzięki zaproszeniom. Google rozpoczął również wprowadzanie zmian w szacie graficznej swoich produktów, w tym przeglądarki. Czy tym razem Google uda się zgromadzić więcej zwolenników wirtualnego przedsięwzięcia?

Źródło:
J. Paczkowski, Schmidt Says Google’s Social Networking Problem Is His Fault, allthingsd.com, 31.05.2011
I. Fried, Google’s Eric Schmidt On Privacy, Politics and Facebook, allthingsd.com, 31.05.2011
V. Gundotra, Introducing the Google+ project: Real-life sharing, rethought for the web, googleblog.blogspot.com, 28.06.2011
Ch. Wiggins, Evolving the Google design and experience, googleblog.blogspot.com, 28.06.2011

Więcej na ten temat:
D. Goldman, Google launches Google+, a quasi-Facebook competitor, money.cnn.com, 28.06.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg