Halloween w sieci

Z roku na rok Halloween zyskuje na popularności. Mimo iż Facebookowe wydarzenie „NIE obchodzę Halloween” zebrało już ponad 10,2 tys. uczestników, to pośród wielu internautów przygotowania trwają w najlepsze. Na zainteresowanych czekają „zabawa halloween”, „halloweenowa impreza”, „halloweenowe party” itd. – wszystkie je można znaleźć na Facebooku.

Jak wynika z badania IMM, od 1 do 30 października 2013, pojawiło się ponad 2 tys. wzmianek o Halloween więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Co ciekawe amerykańska wersja święta budzi ponad dwukrotnie większe zainteresowanie niż polski odpowiednik i poboczne kwestie z nim związane.

Moda na świętowanie staje się u nas tak popularna, że nawet na pozornie nie związanych z Halloween blogach tematycznych pojawiają się o nim informacje. Jednym z ciekawszych i „smaczniejszych” przykładów są m.in Mojewypieki.com czy Najsmaczniejsze.pl. Tam znajdziemy przepisy na bezy w kształcie duszków, babeczki-mózgi, paluszki wiedźmy czy smętne babeczki. Na Facebooku znajdziemy również strony, które pomogą nam przygotować kostium bądź dekorację na Halloween (np. Be Creative).

Październik to także okres rozkwitu marketingu funeralnego. Nim jeszcze na początku listopada zagoszczą w sklepach choinki, bombki, a z radia usłyszymy „Last Christmas”, specjaliści od marketingu będą starali się nas zachęcić do zakupu grających zniczy, niegasnących wkładów czy wieńców. W tym czasie królują głównie gazetki sklepowe i reklama outdorowa. Pośród nich wszystkich pojawiają się też takie perełki jak polska wersja amerykańskiego „trick or treat” czyli… cukierek albo znicz.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

 

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie 67 279 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się słowa „Halloween/Wszystkich Świętych/Zaduszki/Święto Zmarłych/Pańska skórka/Znicz/Wieniec”. Raport obejmuje materiały od 1 do 30 października opublikowane w 2012 i 2013 r.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg