Iga Świątek spektakularnie podbiła media i serca Polaków

W dwa tygodnie, od 4 października, kiedy Iga Świątek zakwalifikowała się do ćwierćfinałów French Open 2020, a następnie zwyciężyła w finale, we wszystkich mediach na jej temat pojawiło się ponad 70 tys. publikacji. Dotarcie zmonitorowanych materiałów to prawie 429 mln potencjalnych kontaktów o wartości ekwiwalentu reklamowego (AVE) prawie 97 mln zł. W samych stacjach radiowych i telewizyjnych na temat sukcesu tenisistki wyemitowano w tym okresie aż 712 wiadomości – podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.

 

Zainteresowanie sportsmenką pojawiło się 4 października w dniu jej zakwalifikowania się do ćwierćfinałów French Open 2020, Roland Gaross – wówczas na jej temat w mediach zanotowano już 3,6 tys. publikacji o dotarciu 21 mln potencjalnych kontaktów. Iga Świątek jest pierwszą Polką, która zwyciężyła w międzynarodowych mistrzostwach Francji w tenisie, pokonując w finale Amerykankę, Sofię Kenin i zdobywając przy tym wielkoszlemowy puchar. W dniu zwycięstwa – 10 października br., we wszystkich mediach zanotowano już z kolei 15 826 publikacji związanych z jej sukcesem o dotrciu prawie 75 mln potencjalnych kontaktów.

 

Ponad 700 publikacji w radiu i telewizji

 

W okresie 4 – 18 października łącznie w radiu i telewizji pojawiło się 712 materiałów, z czego aż 590 to komunikaty radiowe. Całkowity ekwiwalent reklamowy (AVE) wszystkich wzmianek to prawie 4 mln zł, a ich dotarcie wyniosło 75 mln potencjalnych kontaktów. Materiały, które okazały się mieć największe dotarcie objęły tytuły: Program 24 Polskiego Radia, TVN24, Program I Polskiego Radia, TVP Info i Radio Gdańsk.

 

Prasa – ponad 600 publikacji w dwa tygodnie

 

W tym czasie w prasie pojawiło się 621 publikacji o łącznym dotarciu wynoszącym prawie 40 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem reklamowym (AVE) o wartości 19 mln zł. Najwięcej materiałów (149) pojawiło się 12 października w takich tytułach jak: Tele Tydzień, Gazeta Wyborcza, Fakt, Newsweek, Do Rzeczy, Rzeczpospolita, czy Przegląd Sportowy. Wśród ogólnie najbardziej zasięgowych tytułów prasowych, które pisały na ten temat znalazły się: Tele Tydzień, Życie na Gorąco, Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Polityka i Newsweek.

 

Najwięcej wpisów na Twitterze, Facebook natomiast z najwyższym dotarciem

 

W portalach i mediach społecznościowych pojawiło się ponad 68 tys. wzmianek o dotarciu w wysokości ponad 313 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalencie reklamowym (AVE) na poziomie 73 mln zł. Najwięcej publikacji zanotowano na Twitterze, na którym w analizowanym okresie opublikowano łącznie aż 52 028 tweetów i retweetów o dotarciu ponad 71 mln potencjalnych kontaktów. Najwyższą wartość dotarcia zaobserwowano natomiast na platformie Facebook (133 tys. potencjalnych kontaktów), gdzie w okresie 2 tygodni pojawiło się ponad 3,5 tys. materiałów, a najwyższy ekwiwalent reklamowy (AVE) wygenerowały portale internetowe (56 mln zł), gdzie pojawiło się prawie 11 tys. publikacji. Najbardziej zasięgowe wpisy dotyczące social mediów pochodziły z następujących kont: Orange (Facebook), Iga Świątek (Twitter), annalewandowskahpba (Instagram).

 

 

 

 

Pliki do pobrania:

 

 

 


 

Korzystanie z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów, w tym wykorzystanie wykresu graficznego i publikacja materiału dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

 

  • W przypadku mediów elektronicznych – poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów IMM”.
  • W przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM”.

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
kom.: +48 502 422 574
@: sdobkowska@imm.com.pl

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg