Ile banki wydały na reklamę: analiza Q3.

 

Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z III kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie. TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera Vivus Finance, z wydatkami na poziomie prawie 26 mln złotych, a zamyka Bank Millenium, który zainwestował w tym samym czasie w reklamę 12,2 mln złotych.

 

TOP TEN finansowych reklamodawców w Q3 2013r.

 

 

Tab.1. TOP 10 finansowych reklamodawców Q3 2013r  z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w internecie

Podmiot

wydatki reklamowe w prasie i RTV w Q3 2013r (wg danych admonit)

liczba wzmianek

Vivus Finance

25,8 mln zł

3 tys.

ING Bank Śląski

22,4 mln zł

16,6 tys.

Bank BRE

21,1 mln zł

13,1 tys.

PKO Bank Polski

19,4 mln zł

17,6 tys.

Bank BGŻ

19 mln zł

9,3 tys.

SKOK Stefczyka

16,7 mln zł

3,9 tys.

Credit Agricole Bank Polska

14 mln zł

6,1 tys.

Getin Holding

12,5 mln zł

10,7 tys.

Provident

12,3 mln zł

8,4 tys.

Bank Millennium

12,2 mln zł

9,6 tys.

 

Z danych reklamowych admonit wynika, że najwięcej w czerwcu na reklamę swoich usług (w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały Vivus Finance (25,8 mln złotych) i ING Bank Śląski (22,4 mln złotych). Jednak pomimo podobnych wydatków – to ING Bank Śląski wzbudził dużo większe zainteresowanie internautów. Co ciekawe, Vivus Finance mimo, że wyłożył największe środki na reklamę osiągnął w zestawieniu najmniejsze zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał Bank Millenium oraz Provident – odpowiednie 12,2 oraz 12,3 mln złotych. Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do wzmianek w internecie osiągnął PKO BP. Był najczęściej wzmiankowany w sieci, a na reklamę wydał około 19,4 mln złotych.

 

Wydatki reklamowe banków z TOP 10 reklamodawców finansowych Q3 kontra skala dyskusji na ich temat w internecie

 

W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców mniejsze nakłady poniosła w wakacje, za to od września podniosła wydatki. Szczególnie wyróżniają się tu PKO BP, Bank BGŻ, Credit Agricole, ING Bank Śląski.

 

TOP TEN finansowych reklamodawców w Q3 2013r. w podziale na miesiące.

 

Interesująco wygląda sytuacja podmiotów oferujących szybkie pożyczki i kredyty. Internauci ponad 2,5 krotnie częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl czy Vivus Finance. Najlepsze efekty w odniesieniu do nakładów odniósł Provident, zadowalający wynik uzyskała Wonga.pl. Jeśli chodzi o Vivus Finance poniesione wydatki w bardzo niewielkim stopniu przełożyły się na zainteresowanie internautów.

 

Wydatki reklamowe pożyczkodawców kontra skala dyskusji na ich temat w internecie w Q3 2013.

 

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

 

Autor:

Agnieszka Kalbarczyk, Instytut Monitorowania Mediów

 

O raporcie:

Analizie poddano ponad 101 tysięcy wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej (we frazie użyta była nazwa podmiotu w kontekście banku, a w przypadku pożyczkodawców użyto nazwy podmiotu w kontekście pożyczki), w okresie od 01.07 do 30.09.2013r. Z kolei wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.07 do 30.09.2013r.

 

O admonit:

admonit (www.admonit.pl) to stworzona przez Instytut Monitorowania Mediów aplikacja internetowa umożliwiająca analizę wydatków reklamowych.  admonit to dostęp do danych w dowolnym czasie i miejscu, jedynym wymaganiem jest połączenie z internetem. Aktualizowanie danych w admonit następuje w czasie rzeczywistym.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg