IMM: „Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowanym medium w lipcu. Głównym tematem – reforma sądownictwa

Poza sprawą zmian w sądownictwie,  w mediach często poruszano temat inwigilacji Ryszarda Petru i działaczy stowarzyszenia Obywatele RP oraz wizyta Donalda Trumpa w Warszawie. W lipcu kontynuowano także temat śledztwa w sprawie Amber Gold. 

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazła się „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając „Rzeczpospolitą” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. Tak wysoką pozycję w zestawieniu zawdzięcza informacjom na temat reformy sądownictwa oraz inwigilacji Ryszarda Petru i działaczy stowarzyszenia Obywatele RP.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem lipca był „wSieci”, dzięki informacjom na temat afery Amber Gold. Drugie i trzecie miejsce przypadły kolejno tygodnikowi „Newsweek” oraz „Do Rzeczy”.

Dzięki rankingowi 100 najbogatszych Polaków, najczęściej cytowanym miesięcznikiem lipca został „Forbes”. Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Grazia”, dzięki rozmowie z Mają Sablewską. Na trzecim miejscu uplasował się „Press”.   

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych najczęściej cytowana była TV Trwam, wyprzedzając TVN24  oraz TVPinfo. TV Trwam zawdzięcza pierwszą pozycję wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim na temat jesiennych planów partii PiS.

Radio

Wśród najczęściej cytowanych stacji radiowych na pozycji lidera znalazło się PR1, wyprzedzając PR3 oraz Radio ZET. Swoją pierwszą pozycję PR1 zawdzięcza wypowiedzi Beaty Szydło na temat wycinki Puszczy Białowiejskiej.  

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym przez inne media serwisem internetowym w lipcu został portal Wirtualna Polska za sprawą komentarza Sławomira Sierakowskiego na temat wizyty Donalda Trumpa w Polsce. Kolejne miejsca zajęły wPolityce.pl oraz Onet.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” był najczęściej cytowanym medium ekonomicznym, dzięki informacjom na temat ustawy o Sądzie Najwyższym. Na kolejnych miejscach:  „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk, za sprawą wypowiedzi Kazimierza Smolińskiego na temat podnoszenia opłaty za paliwo.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 576 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 777 razy (2 756 razy w prasie, 2 193 w telewizji i 828 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Kontakt dla mediów:

Instytut Monitorowania Mediów

Anastasiia Kuzhda, młodszy specjalista ds. PR

akuzhda@imm.com.pl

tel.: +48 22 378 37 50 | fax: +48 22 356 21 01

www.imm.com.pl

ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa