IMM i FOB prezentują „Przegląd mediów – CSR w Polsce 2014”

Przegląd podsumowuje zainteresowanie mediów tematem społecznej odpowiedzialności biznesu w 2014 roku w prasie (media drukowane) i w internecie (portale, serwisy internetowe). Łączenie w obu tych kanałach komunikacji ukazało się ponad 11,5 tys. publikacji poświęconych lub dotykających CSR-u. Zdecydowanie więcej materiałów było opublikowanych w internecie, prawie 7 tys., podczas gdy w prasie dużo poniżej 5 tys.

Przegląd przynosi informację nie tylko nt. liczby artykułów o tematyce CSR, a także ich ekwiwalencie reklamowym w polskich periodykach: dziennikach, tygodnikach, miesięcznika, a także w portalach horyzontalnych.

Najwięcej artykułów według tego podziału ukazało się odpowiednio w: Pulsie Biznesu (80 artykułów), Gazecie Finansowej (168), Personel Plus (51).

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji osiągnęły artykuły zamieszczone w: Gazecie Wyborczej (36 artykułów), Polityce (21), Harvard Business Review (19).

O CSR najczęściej w minionym roku pisały: Alicja Zboińska z Polska Press Grupa (19 artykułów), Aleksandra Zieleniecka z Polska Press Grupa (18), Anita Błaszczak z GRUPY GREMI (17).

Wśród portali horyzontalnych najwięcej artykułów o CSR i jednocześnie z najwyższym ekwiwalentem reklamowym ukazało się w grupie onet.pl (143 artykuły), następnie w grupie gazeta.pl (140). Na trzecim miejscu pod kątem zainteresowania tematem była grupa wp.pl (105).

Część infograficzna została opatrzona dwoma komentarzami przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu dotyczącymi oddzielnie sytuacji w prasie i internecie. Oto ich fragmenty:

„Według danych IMM określenie CSR wystąpiło w tytułach niespełna 4% artykułów. Może to oznaczać wciąż dość niską świadomość pojęcia wśród czytających, co skłania dziennikarzy do opisywania rzeczywistości odpowiedzialnego biznesu w bardziej zrozumiały, przystępny sposób. Odnoszenie się do tematu CSR poprzez przedstawienie zjawisk i praktyk, które będąc przejawem odpowiedzialnego (lub nieodpowiedzialnego biznesu) są odbiorcom znane” – pisze Agnieszka Siarkiewicz, koordynatorka mediów i promocji Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

“Polskie portale internetowe nadal nie wiedzą, co zrobić z tematem CSR i zrównoważonego rozwoju, raczej trzymają się sprawdzonych tematów. Pozostanie tak do momentu, gdy same firmy nie zmienią podejścia do komunikacji działań CSR na bardziej otwartą i przystępną, także wykorzystującą w większym stopniu narzędzia, które internet „lubi” takie jak ciągła, osobista komunikacja w postaci blogów, grafiki i infografiki czy poruszanie CSR w kontekście „human interest stories” – komentuje Piotr Domański, koordynator portalu i mediów społecznościowych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

„Przegląd mediów — CSR w Polsce 2014” został zaprezentowany podczas ogłoszenia Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu “Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki” 31 marca 2015 roku w Galerii Zachęta w Warszawie.

Pobierz pełną wersję infografiki:

odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/03/Przeglad-mediow-CSR-w-Polsce-2014.pdf

Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest najdłużej działającą, już od 15 lat, i największą organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja typu think-and-do-tank, będąca rzecznikiem prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny, czyli biorący pod uwagę wpływ przedsiębiorstwa na środowisko i społeczeństwo. Wyznaczamy trendy i kierunki odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce. Więcej informacji na stronie odpowiedzialnybiznes.pl.

Kontakt dla mediów ze strony FOB:

Agnieszka Siarkiewicz, mobile 669 510 483, e-mail: agnieszka.siarkiewicz@fob.org.pl

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg