IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w grudniu. Wprost znów liderem!

Prasa

Wprost zajął pierwszą pozycję wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych. Na drugiej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na trzeciej – Gazeta Wyborcza.

Wprost obronił tytuł najczęściej cytowanego tygodnika. Forbes pozostał na pierwszym miejscu podium wśród miesięczników, na które najchętniej powoływały się inne media.

Telewizja

Najwyższą pozycję wśród stacji telewizyjnych umocniło TVN24.

Radio

RMF FM kolejny miesiąc z rzędu przodowało wśród rozgłośni radiowych, które cytowano w mediach.

Portale internetowe

Portalami internetowymi, na które najczęściej się powoływano, były onet.pl, sportowe fakty.pl i tvn24.pl.

Media ekonomiczne

Puls Biznesu pozostał najczęściej cytowanym medium ekonomicznym.

Media regionalne

Biorąc pod uwagę media regionalne, najczęściej powoływano się na Radio Gdańsk.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 449 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 grudnia 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 526 razy (2818 razy w prasie, 996 w telewizji i 712 w radio).

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, niemal sto stacji radiowych i telewizyjnych oraz polskie zasoby internetu wraz z social media.