IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w lutym.
W mediach często poruszane były kwestie dotyczące stu dni rządów Beaty Szydło. Komentowano również dymisję Mariusza Kamińskiego ze stanowiska szefa Polskiego Holdingu Obronnego oraz dymisję Komendanta Głównego Policji – inspektora Zbigniewa Maja.
Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz Dziennik Gazeta Prawna. Gazeta Wyborcza zawdzięcza swoją wysoką pozycję publikacjom na temat opinii Komisji Weneckiej oraz podsumowaniu stu dni rządu premier Beaty Szydło.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników znalazła się Polityka, w związku z publikacjami na temat sprawy Kajetana Poznańskiego, wyprzedzając Wprost oraz Newsweek.
Perspektywy zwyciężyły w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników lutego za sprawą publikacji rankingu szkół średnich, pokonując magazyn Forbes oraz Twój Styl.
Telewizja
Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponownie został TVN24, wyprzedzając TVPinfo oraz Polsat News. TVN24 zawdzięcza swoją pozycję publikowanym informacjom na temat Lecha Wałęsy oraz sprawie morderstwa dokonanego przez Kajetana Poznańskiego.
Radio
Stacja RMF FM uplasowała się na pierwszym miejscu w lutowym rankingu, pokonując Radio Zet, dzięki publikacjom na temat przejęcia przez IPN dokumentów z domu gen. Czesława Kiszczaka dotyczących Lecha Wałęsy.
Portale internetowe
Najpopularniejszym portalem w tym miesiącu został portal wp.pl, przesuwając na kolejne pozycje tvn24.pl oraz onet.pl. Portal wp.pl informował m.in. o aktach przejętych przez IPN, sprawie katastrofy smoleńskiej oraz opublikował wywiad z Lechem Wałęsą.
Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna ponownie dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając Puls Biznesu oraz money.pl.
Media regionalne
Warszawska Gazeta została liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów regionalnych, za sprawą prowokacji związanej z sędzią Łączewskim, który miał zaoferować pomoc w walce z rządem Tomaszowi Lisowi. Na kolejnych pozycjach znalazła się Gazeta Współczesna, w związku ze słowami Jarosława Kaczyńskiego odnośnie Komisji Weneckiej, a trzecie miejsce przypadło Radiu Kraków.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 446 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 29 lutego 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 532 razy (3 282 razy w prasie, 1417 w telewizji i 833 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
• prasowych,
• portali internetowych,
• stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.