IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w październiku. Głównym tematem – wybory parlamentarne.

Kolejne miejsca zajął dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. W mediach często poruszane były kwestie związane z debatami telewizyjnymi pomiędzy rywalizującymi ze sobą przedstawicielami partii politycznych. Szeroko komentowano echa afery podsłuchowej oraz wyznanie księdza Krzysztofa Charamsy na temat jego orientacji homoseksualnej.

 

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych ponownie znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek.

Wśród tygodników dominował Newsweek. Na kolejnych miejscach znalazło się Wprost oraz Tygodnik Powszechny.

Forbes ponownie został liderem w kategorii miesięczników, pokonując Twój Styl oraz Perspektywy. 

Telewizja

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponownie została TVN24, wyprzedzając TVN oraz Polsat News.

Radio

Stacja RMF FM uplasowała się na pierwszym miejscu w październikowym rankingu, pokonując Radio ZET. Liderzy rankingu znacząco wyprzedzili konkurencję w związku z licznymi komentarzami polityków na antenach obu stacji, w odniesieniu do wyborów parlamentarnych.

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w tym miesiącu został portal wpolityce.pl, przesuwając na kolejne pozycje onet.pl oraz sportowefakty.wp.pl.


 

Media ekonomiczne

Liderem najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie okazał się Dziennik Gazeta Prawna, wyprzedzając Puls Biznesu oraz portal bankier.pl.

Media regionalne

Radio Szczecin zostało liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów regionalnych, co było związane z publikacjami na temat niszczenia nagrobków żołnierzy radzieckich na terenie Polski i reakcji Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rosji na zaistniałą sytuację.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 175 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 października 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 207 razy (3 255 razy w prasie, 1118 w telewizji i 834 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
•    prasowych,
•    portali internetowych,
•    stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg