IMM: Najbardziej opiniotwórcze media w październiku. Głównym tematem – wybory parlamentarne.

Kolejne miejsca zajął dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. W mediach często poruszane były kwestie związane z debatami telewizyjnymi pomiędzy rywalizującymi ze sobą przedstawicielami partii politycznych. Szeroko komentowano echa afery podsłuchowej oraz wyznanie księdza Krzysztofa Charamsy na temat jego orientacji homoseksualnej.

 

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych ponownie znalazła się Gazeta Wyborcza, wyprzedzając dziennik Rzeczpospolita oraz tygodnik Newsweek.

Wśród tygodników dominował Newsweek. Na kolejnych miejscach znalazło się Wprost oraz Tygodnik Powszechny.

Forbes ponownie został liderem w kategorii miesięczników, pokonując Twój Styl oraz Perspektywy. 

Telewizja

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponownie została TVN24, wyprzedzając TVN oraz Polsat News.

Radio

Stacja RMF FM uplasowała się na pierwszym miejscu w październikowym rankingu, pokonując Radio ZET. Liderzy rankingu znacząco wyprzedzili konkurencję w związku z licznymi komentarzami polityków na antenach obu stacji, w odniesieniu do wyborów parlamentarnych.

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w tym miesiącu został portal wpolityce.pl, przesuwając na kolejne pozycje onet.pl oraz sportowefakty.wp.pl.


 

Media ekonomiczne

Liderem najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie okazał się Dziennik Gazeta Prawna, wyprzedzając Puls Biznesu oraz portal bankier.pl.

Media regionalne

Radio Szczecin zostało liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów regionalnych, co było związane z publikacjami na temat niszczenia nagrobków żołnierzy radzieckich na terenie Polski i reakcji Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rosji na zaistniałą sytuację.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 175 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 października 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 207 razy (3 255 razy w prasie, 1118 w telewizji i 834 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
•    prasowych,
•    portali internetowych,
•    stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.