IMM: Najbardziej opiniotwórcze media we wrześniu. Głównym tematem – problem imigracyjny w Europie.

W mediach często poruszane były kwestie związane ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi oraz kosztownym urlopem przewodniczącego NSZZ „Solidarność” Piotra Dudy w Kołobrzegu. Szeroko komentowano także wypowiedź ambasadora Rosji w Polsce na temat relacji polsko-rosyjskich.  

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych ponownie znalazła się Gazeta Wyborcza, w związku z publikacjami na temat problemu imigracyjnego w Europie, wyprzedzając tygodnik Newsweek oraz dziennik Rzeczpospolita.

Wśród tygodników dominował Newsweek, co związane było z artykułem na temat kosztownego urlopu przewodniczącego NSZZ „Solidarność” Piotra Dudy w Kołobrzegu. Na kolejnych miejscach znalazło się wSieci oraz Wprost.

Forbes ponownie został liderem w kategorii miesięczników, pokonując Elle oraz Twój Styl.  

Telewizja

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponownie została TVN24, wyprzedzając TVN oraz TVPinfo. Jej znacząca przewaga w liczbie cytowań podyktowana była wypowiedzią na antenie stacji ambasadora Rosji w Polsce. Dotyczyła odpowiedzialności Polski za wybuch II wojny światowej i pogarszających się relacji polsko-rosyjskich.

Radio

Stacja RMF FM uplasowała się na pierwszym miejscu we wrześniowym rankingu, nieznacznie pokonując Radio ZET. Na podium znalazło się także TOK FM.

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w tym miesiącu został portal onet.pl, przesuwając na kolejne pozycje sportowefakty.pl oraz wpolityce.pl.

Media ekonomiczne

Liderem najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie okazał się Dziennik Gazeta Prawna, wyprzedzając Puls Biznesu oraz Forbes.

Media regionalne

Radio Merkury, Polska Gazeta Wrocławska oraz Radio Szczecin były najczęściej cytowanymi mediami regionalnymi.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 537 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 września 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 594 razy (2 864 razy w prasie, 949 w telewizji i 781 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.