IMM: Onet po raz szósty prowadzi w rankingu najczęściej cytowanych mediów
Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych mediów po raz szósty należy do portalu Onet.pl – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach w rankingu ogólnym znalazły się dziennik Rzeczpospolita oraz portal Wirtualna Polska.
Według danych IMM w sierpniu na informacje Onet.pl powoływano się ponad 6,5 tys. razy. To o 2,4 tys. powołań więcej niż w poprzednim miesiącu. Sierpniowy wynik Onet.pl to m.in. pokłosie ujawnienia przez portal tzw. „afery hejterskiej” w Ministerstwie Sprawiedliwości.
W rankingu głównym, wśród piętnastu najczęściej cytowanych w sierpniu redakcji, znalazło się pięć dzienników, cztery stacje telewizyjne, trzy stacje radiowe i trzy portale.
Najczęściej cytowanym tytułem prasowym w sierpniu była „Rzeczpospolita”. Dziennik ten utrzymuje się na pozycji lidera od czerwca br. Na drugim miejscu, tak jak w poprzednim miesiącu, uplasowała się „Gazeta Wyborcza”. Ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu”.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem w sierpniu był „Wprost”. Liczba powołań na ten tytuł wzrosła o 93 w stosunku do poprzedniego miesiąca. Na drugim miejscu, po lipcowej nieobecności w zestawieniu, znalazł się „Newsweek”. Trzecie miejsce zajął dwutygodnik „Viva!”, na który powoływano się przede wszystkim w kontekście publikowanych na jego łamach wywiadów.
Wśród miesięczników, podobnie jak w lipcu, prowadzi „Forbes”. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Press” i „Playboy”, które awansowały o dwa miejsca w stosunku do poprzedniego miesiąca.
TVN24 po raz kolejny prowadzi pod względem liczby powołań w innych mediach. Na drugim miejscu Polsat News ze zmniejszającym się dystansem do lidera w porównaniu z lipcem i czerwcem. Trzecie miejsce przypadło w sierpniu TVP Info.
Stacją radiową, na którą najczęściej powoływano się w sierpniu było RMF FM. Rozgłośnia z Krakowa wyprzedziła Radio ZET oraz TOK FM, które utrzymały pozycje z poprzedniego miesiąca.
Najczęściej cytowanym portalem internetowym był Onet.pl, zajmujący pierwsze miejsce także w rankingu głównym. Na drugim miejscu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, znalazła się Wirtualna Polska. Trzecie miejsce utrzymuje także portal wpolityce.pl
W kategorii mediów biznesowych znalazły się trzy tytuły prasowe i dwa portale. Pierwsze miejsce ponownie zajął „Dziennik Gazeta Prawna”. Bez zmian także na drugim i trzecim miejscu – kolejno „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
Prasa regionalna oraz regionalne stacje radiowe osiągnęły bardzo zbliżone wyniki. Liderem w sierpniu był „Dziennik Zachodni”, drugie miejsce należy do „Głosu Wielkopolskiego”, a trzecie do „Gazety Krakowskiej”.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.
Pobierz:
Najbardziej opiniotwórcze media w sierpniu 2019
Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.
Kontakt dla mediów:
Instytut Monitorowania Mediów
Magdalena Radecka
tel.: +48 22 378 37 50
Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa
IMM to innowacyjna organizacja o wiodącej pozycji rynkowej w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza kompleksowe usługi badania danych pozyskiwanych ze wszystkich typów mediów, które w postaci specjalistycznych raportów i przekrojowych analiz branżowych, opracowuje zespół ekspertów IMM. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywność dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.
Aktualnie stałym monitoringiem objętych jest ponad milion domen polskich zasobów internetu wraz z social media (z aktualizacją wyników w czasie rzeczywistym), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 150 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.