IMM: Radio Zet najczęściej cytowanym medium w maju
Kolejne pozycje należą do TVN24 i dziennika „Fakt”. Media często poruszały temat przeprowadzenia referendum w sprawie zmiany konstytucji zaproponowanego przez Prezydenta RP oraz przyjęcia przez Polskę uchodźców. W maju kontynuowano także temat ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.
Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Fakt” oraz „Gazetę Wyborczą”. Tak wysoką pozycję w zestawieniu RP zawdzięcza informacjom na temat ujawnienia raportu Komisji Rewizyjnej KOD ze sprawą faktur Mateusza Kijowskiego.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem maja był „wSieci”, za sprawą wypowiedzi Andrzeja Dudy dotyczącej referendum konstytucyjnego. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik „Wprost”, a trzecie miejsce zajęła „Polityka”.
Informacje o zarobkach Anny Lewandowskiej sprawiły, że „Forbes” został najczęściej cytowanym miesięcznikiem. Na drugim miejscu znalazły się „Perspektywy”, w związku z publikacją Rankingu Studiów Inżynierskich. Na trzecim miejscu uplasował się „Twój Styl”.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w maju dominowała TVN24, wyprzedzając TVN oraz TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję ujawnieniu materiału z kamery w komisariacie, który dotyczył śmierci Igora Stachowiaka.
Radio
Liderem wśród stacji radiowych zostało Radio ZET. Za nim uplasowało się RMF FM. Trzecie miejsce przypadło PR1. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza wypowiedzi Stanisława Karczewskiego o decyzji prezydenta w sprawie referendum konstytucyjnego.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem został wPolityce.pl. Na pierwszym miejscu znalazł się dzięki informacjom na temat kontrowersyjnej wypowiedzi Lecha Morawskiego. Kolejne miejsca przypadły portalom Onet.pl oraz Wp.pl.
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasował się „Głos Wielkopolski”. Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin. Trójkę zestawienia zamyka „Dziennik Łódzki”.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.
Badanie przeprowadzono na podstawie 6 205 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 maja 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 227 razy (2 995 razy w prasie, 2 305 w telewizji i 927 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.