IMM: RMF FM najczęściej cytowanym medium w Polsce

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Super Express”. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją wysoką pozycję aktualnym informacjom na temat nowej ustawy o IPN.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem był w marcu „Newsweek”. Na drugim miejscu znalazły się „Sieci Prawdy”, a trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Do Rzeczy”. Na tak wysokiej pozycji „Newsweek” pojawił się dzięki publikacji informacji o majątku Mateusza Morawieckiego.

 „Forbes” był najczęściej cytowanym miesięcznikiem dzięki rankingowi najbogatszych Polaków. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Perspektywy” oraz „Twój Styl”.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych najczęściej cytowano informacje z TVN24. TVN znalazła się na drugim miejscu, a na trzecim miejscu uplasowała się TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat najnowszego sondażu poparcia partii politycznych przeprowadzonego przez Kantar oraz dotyczących podjętej decyzji Komisji Etyki Poselskiej o ukaraniu upomnieniem Jarosława Kaczyńskiego.

Radio

RMF FM jest liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. Swoją pozycję zawdzięcza wypowiedzi Konrada Szymańskiego w kontekście wizyty w Warszawie kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w marcu został Onet.pl, za sprawą publikacji notatki na temat amerykańskich sankcji wobec polskich władz. Kolejne pozycje zajmują Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce dzięki wywiadowi z Andrzejem Dudą. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Plus. Drugie miejsce zajęło Radio Gdańsk, a trzecie miejsce „Gazecie Wrocławskiej”. Radio Plus zawdzięcza swoją pozycję wypowiedzi Wojciecha Hermelińskiego o pracy urzędników wyborczych.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

Badanie przeprowadzono na podstawie 27 115 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 31 marca 2018 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 28 723 razy (21 272 razy w portalach internetowych, 3 910 w prasie, 2 660 w telewizji i 881 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, Polsat News2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem źródeł o charakterze agregatorów treści i agencji informacyjnych. Analiza nie obejmuje materiałów z social media i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio, telewizji i portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.