IMM: Rzeczpospolita liderem zestawienia

Na kolejnych pozycjach znajdują się TVPinfo i TV Trwam.

Media często poruszały temat śmierci posła Rafała Wójcikowskiego oraz kontrowersyjnej wypowiedzi prezydenta Francji Emmanuela Macrona o Polsce. W sierpniu kontynuowano także temat wycinki Puszczy Białowieskiej.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Dziennik Gazetę Prawną” oraz „Gazetę Wyborczą”. Pierwszą pozycję w zestawieniu RP zawdzięcza doniesieniom w sprawie śmierci posła Rafała Wójcikowskiego oraz informacjom na temat wycinki Puszczy Białowieskiej.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych w sierpniu na pierwszym miejscu znalazła się TVPinfo, wyprzedzając TV Trwam oraz TVN24. TVPinfo zawdzięcza pierwszą pozycję ujawnieniu nowych nagrań z afery podsłuchowej z warszawskiej restauracji Amber Room.

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało PR1. Za nim uplasowało się RMF FM. Trzecie miejsce przypadło TOK FM. PR1 swoją pozycję zawdzięcza wypowiedzi ministra Mariusza Błaszczaka o zabezpieczeniu 88. miesięcznicy katastrofy smoleńskiej.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem został wPolityce.pl, który zawdzięcza swoją pozycję cytowaniu odpowiedzi premier Beaty Szydło na słowa prezydenta Francji Emmanuela Macrona dotyczące Polski. Kolejne miejsca przypadły portalom Wirtualna Polska oraz Onet.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając „Puls Biznesu” oraz „Forbes”. Pierwszą pozycję w zestawieniu dziennik zawdzięcza informacjom na temat pozytywnej decyzji rządu w sprawie budowy elektrowni atomowej.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem sierpnia były „Sieci Prawdy” dzięki ujawnieniu szczegółów umowy gazowej podpisanej w 2010 roku. Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Polska”, a trzecie miejsce zajęła „Polityka”.

 

 „Forbes” był najczęściej cytowanym miesięcznikiem dzięki rankingowi najcenniejszych polskich gwiazd. Na drugim miejscu znalazł się „Elle” dzięki rozmowie przeprowadzonej z aktorką Mają Ostaszewską.  Na trzecim miejscu uplasował się „Playboy”.  

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się Radio Wrocław. Swoją pozycję zawdzięcza komentarzowi Piotra Glińskiego na temat wycinki Puszczy Białowieskiej. Na drugim miejscu znalazło się Radio Gdańsk. Trójkę zestawienia zamyka Radio Kraków.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 978 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 sierpnia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 986 razy (3 132 razy w prasie, 1 973 w telewizji i 881 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Kontakt dla mediów:

Instytut Monitorowania Mediów

Magdalena Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań

mgrabarczyk@imm.com.pl

tel.: +48 22 378 37 50 | fax: +48 22 356 21 01

www.imm.com.pl

ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg