IMM: Rzeczpospolita najczęściej cytowanym medium. Głównym tematem – faktury Mateusza Kijowskiego.

Kolejne miejsca zajęły portal Onet.pl i dziennik „Fakty”. W mediach często poruszano temat kryzysu parlamentarnego w Polsce oraz informacje o podróżach posłów Ryszarda Petru i Joanny Schmidt.

Prasa

W czołówce najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając w tym miesiącu „Fakt” oraz „Gazetę Wyborczą”. Tak wysoką pozycję w zestawieniu zawdzięcza informacjom na temat pieniędzy ze zbiórek KOD, które trafiły do firmy Mateusza Kijowskiego.

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem stycznia był „wSieci” za sprawą publikacji o podróżach posłów Ryszarda Petru i Joanny Schmidt za publiczne pieniądze. Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek”, a trzecie miejsce należy do tygodnika „Do Rzeczy”.

 

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem byłyPerspektywy”, za sprawą publikacji rankingu szkół ponadgimnazjalnych w 2017 roku.

 

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych ponownie dominowała TVN24, wyprzedzając Polsat News oraz TVPinfo. TVN24 zawdzięcza swoją wysoką pozycję wywiadowi z liderem KOD Mateuszem Kijowskim. Na kolejnym miejscu znalazł się Polsat News, dzięki wypowiedzi Sławomira Neumanna na temat kryzysu parlamentarnego. Trójkę najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych zamyka TVPinfo.

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało Radio ZET. Tuż za nim uplasowało się RMF FM. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat faktur, które spółka Mateusza Kijowskiego miała wystawić Komitetowi Obrony Demokracji. Drugim medialnym tematem był sondaż, wykonany przez IBRiS na zlecenie dziennika „Fakt” i Radia Zet.

 

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w styczniu został portal Onet.pl. Tak wysoką pozycję zawdzięcza informacji o ujawnieniu faktur na kwotę blisko 91 tys. zł, które za usługi dla KOD wystawił Mateusz Kijowski. Kolejne miejsca zajął portal wPolityce.pl – swoją pozycję zawdzięczając informacjom na temat reformy edukacyjnej. Trzecie miejsce przypadło portalowi Wp.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” ponownie dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Na kolejnych miejscach uplasowały się „Puls Biznesu” oraz „Money.pl”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Wrocław, za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim o zmianach w ordynacji wyborczej. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Trójkę zestawienia zamyka Radio Szczecin.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 6 875 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 stycznia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 897 razy (3 482 razy w prasie, 2 348 w telewizji i 1 067 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.