IMM: Rzeczpospolita najczęściej cytowanym medium. Głównym tematem – faktury Mateusza Kijowskiego.

Kolejne miejsca zajęły portal Onet.pl i dziennik „Fakty”. W mediach często poruszano temat kryzysu parlamentarnego w Polsce oraz informacje o podróżach posłów Ryszarda Petru i Joanny Schmidt.

Prasa

W czołówce najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając w tym miesiącu „Fakt” oraz „Gazetę Wyborczą”. Tak wysoką pozycję w zestawieniu zawdzięcza informacjom na temat pieniędzy ze zbiórek KOD, które trafiły do firmy Mateusza Kijowskiego.

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem stycznia był „wSieci” za sprawą publikacji o podróżach posłów Ryszarda Petru i Joanny Schmidt za publiczne pieniądze. Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek”, a trzecie miejsce należy do tygodnika „Do Rzeczy”.

 

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem byłyPerspektywy”, za sprawą publikacji rankingu szkół ponadgimnazjalnych w 2017 roku.

 

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych ponownie dominowała TVN24, wyprzedzając Polsat News oraz TVPinfo. TVN24 zawdzięcza swoją wysoką pozycję wywiadowi z liderem KOD Mateuszem Kijowskim. Na kolejnym miejscu znalazł się Polsat News, dzięki wypowiedzi Sławomira Neumanna na temat kryzysu parlamentarnego. Trójkę najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych zamyka TVPinfo.

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało Radio ZET. Tuż za nim uplasowało się RMF FM. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat faktur, które spółka Mateusza Kijowskiego miała wystawić Komitetowi Obrony Demokracji. Drugim medialnym tematem był sondaż, wykonany przez IBRiS na zlecenie dziennika „Fakt” i Radia Zet.

 

Portale internetowe

Najpopularniejszym portalem w styczniu został portal Onet.pl. Tak wysoką pozycję zawdzięcza informacji o ujawnieniu faktur na kwotę blisko 91 tys. zł, które za usługi dla KOD wystawił Mateusz Kijowski. Kolejne miejsca zajął portal wPolityce.pl – swoją pozycję zawdzięczając informacjom na temat reformy edukacyjnej. Trzecie miejsce przypadło portalowi Wp.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” ponownie dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Na kolejnych miejscach uplasowały się „Puls Biznesu” oraz „Money.pl”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Wrocław, za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim o zmianach w ordynacji wyborczej. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Trójkę zestawienia zamyka Radio Szczecin.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz przy każdej grafice.

Badanie przeprowadzono na podstawie 6 875 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 stycznia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 897 razy (3 482 razy w prasie, 2 348 w telewizji i 1 067 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

 

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg