IMM: social media zgodnie przeciw dopalaczom

Polacy w mediach społecznościowych przestrzegają przed skutkami użycia dopalaczy i w nawołują do walki z handlarzami niebezpiecznych substancji. Jak wynika z monitoringu wypowiedzi na forach i w serwisach społecznościowych w IMM, od 1 czerwca do 13 lipca pojawiło się na ten temat prawie 3,5 tysiąca wpisów. Szczyt dyskusji przypada na weekend 10-12 lipca, kiedy media doniosły o wydarzeniach na Śląsku. W ciągu kilku dni do szpitali w tym regionie trafiło ponad 150 osób zatrutych dopalaczami.

W mediach społecznościowych dyskusja o dopalaczach toczy się najczęściej na Facebooku i Twitterze. Wrze również w komentarzach pod artykułami w portalu Onet. O dopalaczach najczęściej donosiły strony Onetu, Gazety.pl, Faktu i serwisu TVN24.pl.

Wśród wpisów nacechowanych emocjonalnie, aż 84% to wypowiedzi zdecydowanie potępiające zażywanie tych substancji. Słowa krytyki padają jednak nie tylko pod adresem handlarzy dopalaczami. W blisko 900 wpisach internauci wymieniali także nazwiska premiera Donalda Tuska i premier Ewy Kopacz, z czego ponad połowa to komentarze krytykujące działania rządu w tej sprawie.

Często poruszanym w kontekście dopalaczy wątkiem jest również polityka narkotykowa w Polsce. W badanym okresie pojawiło się 500 komentarzy,  w których internauci dyskutując o problemie wspominali m.in. o nieproporcjonalnie wysokich ich zdaniem karach za posiadanie marihuany, a brakiem konsekwencji wobec osób, u których znaleziono dopalacze.

Najczęściej udostępnianym i komentowanym tematem w dyskusji o niebezpiecznych substancjach, były wpisy ostrzegające o negatywnych skutkach zażycia dopalaczy. Podczas tragicznego weekendu 10-12 lipca, na Facebooku odnotowano wzmożoną aktywność kilkunastu fanpage’y, które pod hasłem walki z dopalaczami na bieżąco informowały o związanych z nimi zagrożeniach.

 

 

Źródlo: monitoring social media i portali internetowych w IMM, 01.06 – 13.07.2015.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg