IMM: TVN najczęściej cytowanym medium w kwietniu

Na czwartym i piątym miejscu znalazły się „Rzeczpospolita” oraz Wirtualna Polska. W mediach często powtarzały się tematy dotyczące przygotowań do wyborów samorządowych oraz echa katastrofy smoleńskiej.

Prasa

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Fakt” oraz „Super Express”. „Rzeczpospolita” zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat najnowszego sondażu poparcia partii politycznych.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem kwietnia okazała się „Gazeta Polska”. Na drugim miejscu znalazł się „Wprost”, a trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Sieci Prawdy”. Na tak wysokiej pozycji „Gazeta Polska” pojawiła się dzięki rozmowie z Jarosławem Kaczyńskim na temat raportu w sprawie katastrofy smoleńskiej.

 „Perspektywy” znalazły się w kwietniu na pierwszym miejscu wśród miesięczników dzięki rankingowi szkół. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” oraz „Twój Styl”.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań uzyskał TVN. TVN24 znalazł się na drugim miejscu, a na trzecim miejscu uplasował się Polsat News. TVN zawdzięcza pierwszą pozycję wypowiedzi Donalda Tuska na temat swojego powrotu do Polski.

Radio

RMF FM jest w tym miesiącu liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat protestu rodziców osób niepełnosprawnych.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w kwietniu została Wirtualna Polska. Kolejne pozycje zajmują Onet.pl oraz wPolityce.pl.

Media ekonomiczne

„Dziennik Gazeta Prawna” uplasował się w kwietniu na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Plus dzięki rozmowie z kardynałem Kazimierzem Nyczem. Na drugim miejscu uplasowało się Radio Kraków, a za nim Radio Gdańsk.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

Badanie przeprowadzono na podstawie 26 118 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 30 kwietnia 2018 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 27 662 razy (21 488 razy w portalach internetowych, 3 306 w prasie, 2 184 w telewizji i 684 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, Polsat News2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem źródeł o charakterze agregatorów treści i agencji informacyjnych. Analiza nie obejmuje materiałów z social media i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio, telewizji i portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Od stycznia 2018 roku badanie rozszerzone zostało o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z social media.  

Kontakt dla mediów:

Instytut Monitorowania Mediów

Anastasiia Kuzhda

akuzhda@imm.com.pl

tel.: +48 22 378 37 50 | fax: +48 22 356 21 01

www.imm.com.pl

ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg