IMM: TVN24 liderem zestawienia
Na czwartym i piątym miejscu znalazły się „Rzeczpospolita” oraz Wirtualna Polska. Media poruszały również temat przygotowań do wyborów samorządowych oraz kontroli CBA w Polskiej Grupie Zbrojeniowej.
Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Fakt”. „Rz” zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom w sprawie wyników sondażu IBRiS na temat poparcia dla partii politycznych.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem maja okazały się „Sieci Prawdy”. Na drugim miejscu znalazł się „Wprost”, a trzecie przypadło tygodnikowi „Polityka”. Na tak wysokiej pozycji „Sieci Prawdy” pojawiły się dzięki informacjom o możliwości wyłudzeń finansowych w Polskiej Grupie Zbrojeniowej.
„Perspektywy” znalazły się w maju na pierwszym miejscu wśród miesięczników dzięki najnowszemu rankingowi szkół wyższych. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” oraz „Press”.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w maju uzyskał TVN24. Na drugim miejscu znalazł się TVN, a na trzecim miejscu uplasowało się TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat przygotowanego sondażu poparcia dla protestujących w Sejmie rodziców osób niepełnosprawnych.
Radio
RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat protestu niepełnosprawnych i ich opiekunów w Sejmie.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym w maju została Wirtualna Polska. Kolejne pozycje zajmują Onet.pl oraz wPolityce.pl. Swoją pozycję Wirtualna Polska zawdzięcza wywiadowi z Łukaszem Skorupskim.
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Szczecin dzięki informacji o agencji towarzyskiej, która funkcjonuje w szczecińskim apartamencie posła Platformy Obywatelskiej Stanisława Gawłowskiego. Na drugim miejscu uplasowało się Radio Gdańsk, a za nim Radio Plus.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.
Badanie przeprowadzono na podstawie 30 155 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 31 maja 2018 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 31 584 razy (25 960 razy w portalach internetowych, 3 148 w prasie, 1 847 w telewizji i 629 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, Polsat News2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem źródeł o charakterze agregatorów treści i agencji informacyjnych. Analiza nie obejmuje materiałów z social media i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio, telewizji i portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Od stycznia 2018 roku badanie rozszerzone zostało o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z social media.
Kontakt dla mediów:
Instytut Monitorowania Mediów
Anastasiia Kuzhda
akuzhda@imm.com.pl
tel.: +48 22 378 37 50 | fax: +48 22 356 21 01
ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa