IMM: „Warszawa niczym Nowy Jork”? Internauci o rozbudowie drugiej linii metra

Dzieje się w Warszawie

Rozbudowa drugiej linii metra rozpoczęła się w maju 2016 roku w kierunku wschodnim z Dworca Wileńskiego. Internauci uaktywnili się na przełomie września i października. To wtedy Wojewoda Mazowiecki podpisał ostatnie dwa pozwolenia konieczne do rozpoczęcia budowy kolejnego odcinka. Według analizy z modułu analitycznego IMM, to właśnie we wrześniu i październiku pojawiło się najwięcej publikacji na badany temat w skali roku. „Tu na razie jest ściernisko, ale będzie… -> Warszawa będzie niczym Nowy Jork, czyli rusza budowa drugiej linii metra” – poinformował z optymistycznym akcentem portal Spidersweb na swoim profilu na Twitterze.

Najaktywniejszymi komentatorami okazali się użytkownicy Facebooka. Ukazało się tam 51% wszystkich internetowych komentarzy na temat stołecznego metra. Dyskusja aktywnie rozwinęła się także na forum internetowym Skyscrapercity.com (24%) oraz na Twitterze (13%). Czwarte miejsce wśród najbardziej popularnych źródeł dyskusji o rozbudowie drugiej linii metra zajęły ex aequo serwisy TVNWarszawa.tvn24.pl (6%) i Warszawa.Wyborcza.pl (6%). Użytkownicy mediów społecznościowych przede wszystkim wyrażali swoje opinie na temat zmian i jakości komunikacji w trakcie prac przy rozbudowie, wypowiadali się na temat oczekiwanych pozwoleń na dalszą budowę metra w kierunku Woli i Bemowa, oraz zadawali pytania o planowane terminy rozpoczęcia i zakończenia prac.
„Kolejny miesiąc bez decyzji Wojewody umożliwiającej budowę #metro2 na @MiejskaWola”, „Opóźnia się budowa metra na Woli”, „Jutro podpisanie umowy #metro2wola czy jest już plan organizacji komunikacji w czasie budowy ?” – informowali siebie nawzajem internauci. „Współczujemy mieszkańcom Woli i Bemowa. Jednak za parę lat będziecie się cieszyć z bliskości metra” –  pocieszali internautów autorzy strony „Dzieje się w Warszawie” na Facebooku.  Użytkownicy Facebooka zareagowali na wpis 145 razy.

Warszawa bez Górczewskiej?

 

Najczęściej udostępnianą wzmianką był wpis strony facebookowej strony „Warszawa w Pigułce”. Komentarz o treści „To będą ciężkie dwa lata” odnoszący się do artykułu na temat zamknięcia ulicy Górczewskiej, był podany dalej blisko 150 razy. Udostępnienia zajęły drugie miejsce wśród wszystkich interakcji (36%), jednak internauci nieco częściej klikali w „lubię to” dzięki czemu polubienia znalazły się na pierwszym miejscu (42%), komentarze uzyskały 22% udziału w interakcjach. Ten równomierny udział wszystkich reakcji świadczy o dużym zaangażowaniu internautów w temat rozbudowy metra.
Jak wskazuje analiza IMM, mimo wielu negatywnych i pełnych obaw komentarzy, przewagę uzyskały publikacje o pozytywnym wydźwięku. Zdaniem internautów, największą zaletą wprowadzanych w Warszawie komunikacyjnych zmian jest komfort w poruszaniu się po mieście. Użytkownicy mediów społecznościowych wykazują się dużą cierpliwością: „Nie buduja źle, budują teź źle! Narzekanie to my mamy w genach. Jupi”, „W końcu zaczną budować metro”, „może po prostu rozumieją, że budowa metra to nie sadzenie bratków na klombach i niestety niesie za sobą czasowe komplikacje, żeby w dalszej perspektywie było lepiej? wydaje mi się, że wykonawca i tak musi zrobić swoje, to że prezes spółdzielni się rzuca, w mojej ocenie niewiele zmieni” – czytamy w mediach społecznościowych.

Szybko i wygodnie

Mieszkańcy Woli czekali długich kilka miesięcy na sześć pozwoleń od wojewody mazowieckiego. Jak wynika z danych IMM, najwięcej publikacji na ten temat pojawiło się od 16 do 23 września. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz – Waltz odliczała liczbę pozwoleń potrzebnych do rozpoczęcia budowy wolskiego odcinka.

Ze względu na to, że ulica Górczewska nie mogła zostać zamknięta w długi weekend 11-13 listopada, termin rozbudowy metra na Woli został przełożony na drugą połowę miesiąca. „Gazeta Wyborcza” na swoich stronach internetowych zamieściła już mapę warszawskiego metra w roku 2022. Jak na razie, Warszawiacy muszą jednak uzbroić się w cierpliwość.

Autor: Monika Tomsia, PR Manager i Anastasiia Kuzhda, Asystent ds. PR, IMM

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy grafice.

 

 

 

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg