IMM wyłącznym właścicielem mediaTRUST Romania

21 maja 2008 roku IMM nabył 60% udziałów rumuńskiej spółki, z możliwością dokonania wykupu pozostałych udziałów po dwóch latach. Kilka miesięcy później sąd rumuński zarejestrował kolejne zmiany kapitałowe w spółce mediaTRUST Romania, wynikiem czego Instytut Monitorowania Mediów stał się właścicielem ponad 99% udziałów MTR.

W niedługim czasie od momentu przejęcia większości udziałów przez IMM, Prezesem Zarządu MTR został Bogdan Apostol, który miał bogate doświadczenie w branży monitoringu mediów w Rumunii. Nowy Zarząd MTR został wzmocniony o Prezesa IMM – Pawła Sanowskiego, powołanego także do pełnienia funkcji Dyrektora Departamentu Badań i Rozwoju w mediaTRUST.

Jeszcze w 2008 roku nastąpił szereg zmian personalnych i organizacyjnych w spółce, w tym pełna integracja technologiczna obu partnerów – zrestrukturyzowano finanse spółki, znacznie zwiększono zakres usług – o monitoring zasobów Internetu, telewizji i radia, zreformowano także procesy produkcyjne, aby odpowiadały standardom i technologii wypracowanym przez polskiego lidera branży monitoringu mediów.

W IV kwartale 2010 roku oferta MTR powiększy się o pełny monitoring prasy regionalnej oraz social media. Plany na 2011 rok obejmują rozpoczęcie monitoringu regionalnych stacji telewizyjnych i radiowych.

Od momentu przejęcia udziałów MTR przez IMM, spółka, z miesiąca na miesiąc, notuje wzrost sprzedaży. Od 2009 roku rumuńska spółka urosła o kilkadziesiąt procent, mimo spadków przychodów swoich głównych konkurentów. W ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż MTR wzrosła o ponad 60%, pomimo bardzo trudnej sytuacji gospodarczej w Rumunii (spadek PKB o 7,5% w 2009 r. i szacowany spadek o kolejne 3% w roku bieżącym).

W ciągu dwóch lat współpracy z polskim partnerem, całkowitej zmianie uległa także strona wizualna MTR (www.mediatrust.ro), która od momentu przejęcia większości udziałów przez Instytut, pozostaje spójna graficznie z witryną IMM (www.imm.com.pl).


Instytut Monitorowania Mediów powstał w 2000 roku. Monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym Facebooka, Twittera, Blipa, Goldenline. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata.

MediaTRUST Romania powstała w 1999 roku. Obecnie zatrudnia 28 pracowników, o 2 mniej niż w czasie przejmowania spółki. Jest jedną z dwóch rumuńskich firm należących do prestiżowej organizacji FIBEP. Więcej informacji o mediaTRUST znajduje się na stronie http://www.mediatrust.ro/english/ .

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg