Internauci adoptują pszczoły

Plan akcji „adoptuj pszczołę” jest ambitny. Organizatorzy chcą wybudować 100 hoteli na terenie całej Polski. Zasada jest prosta – adopcja jednej pszczoły to koszt 2 zł. W jednym hotelu mieszka 400 owadów – czyli potrzebne jest 800 zł. By wybudować wszystkie hotele trzeba uzbierać 80 tys. zł. Kwota wydaje się wysoka. Jednak już teraz wyniki akcji pokazują, że internauci podeszli do sprawy równie ambitnie co organizatorzy. Na tę chwilę gotowe są 53 hotele, a 54 jest w budowie. Oznacza to, że zebranych zostało około 43 tys. zł.
Wynik finansowy nie jest jednak zaskoczeniem jeśli odniesiemy się do dyskusji w internecie. Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od 02.09 do 12.09.2013 roku, w internecie pojawiło się 190 wzmianek dotyczących akcji „adoptuj pszczołę”.

Najwięcej wzmianek w badanym okresie pojawiło się w dniu oficjalnego startu akcji – było ich ponad 40. Potem zainteresowanie internautów zmalało… ale tylko na weekend. Kolejny wzrost związany był prawdopodobnie z otwarciem hotelu na polu mokotowskim (09.09).

Akcja jest szeroko komentowana w internecie. Ponad 40% wzmianek pojawiło na Facebook’u.  Akcję opisały również portal media2.pl oraz ppr.pl.
Dyskusja toczy się m.in. na Facebook’owym profilu Greenpeace’u. Pod codziennie publikowanymi postami, pojawiają się „lajki” i komentarze internauów.

Akcja toczy się również na Facebook’owym profilu tobee.pl. Powstał 07.05.2013 roku i ma 241 fanów.  Akcję to „bee or not to be” wspierają Danuta Stenka, Agata Kulesza, Łąki Łan, Bartek Kasprzykowski, Anna Dereszowska i wielu innych znanych i lubianych.

Do końca akcji „adoptuj pszczołę” zostały jeszcze 23 dni, jednak po zainteresowaniu i ofiarności internautów widać, że cel może zostać osiągnięty znacznie wcześniej.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

O badaniu

Analizę wykonano za pomocą systemu monitoringu mediów IMM na podstawie 190 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych oraz z prasy, w których pojawiły się informacje na temat akcji „adoptuj pszczołę”. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 02 a 12 września 2013 roku i zawierały frazę „adoptuj pszczołę”.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg