Jak babcię kocham! Dziadkowie w internecie

Babcie w internecie są popularniejsze (nieznacznie) od dziadków, ale już Dzień Babci zajmuje w sieci zdecydowanie więcej miejsca niż Dzień Dziadka. Kto dostanie w tym roku więcej laurek? Lepiej podarować własnoręczny upominek czy telefon komórkowy? Co począć w Dzień Babci, gdy nie ma się prezentu? W ramach Kompasu sprawdziliśmy co w internecie piszczy w okolicach święta naszych dziadków.

W statystykach prowadzi babcia

W 2011 roku w internecie opublikowano prawie 12 tysięcy materiałów na temat babci, a niecałe 10 tysięcy dotyczyło dziadka. Związanych bezpośrednio z Dniem Babci lub Dniem Dziadka było ponad 7 tysięcy. 
Z kolei w pierwszych dniach 2012 roku w sieci ukazało się już ponad 1600 informacji o święcie babci i dziadka.  Króluje Dzień Babci, Dzień Dziadka przy tej okazji pojawił się 463 razy, w tym „na wyłączność”  miał tylko niecałe sto wpisów. Z kolei o laurkach dla dziadków i dla babci mówi się z podobną częstotliwością – w kategorii „laurka dla…” babcia miała tylko 30 publikacji przewagi.
„Jak babcię kocham!” – tę deklarację internauci od początku roku umieścili w sieci już ponad sto razy.

Najważniejsza jest laurka

W prawie połowie informacji o świętach babci i dziadka pojawiała się kwestia upominku.  Co w tym roku jest na topie wśród podarków od wnucząt? Najważniejsza jest laurka, tuż za nią życzenia. Popularne są wierszyki i kwiaty oraz własnoręcznie wykonane prezenty – od figurek solnych, przed zakładki do książek i ramki na zdjęcia po słodkie ptysie. Na liście proponowanych prezentów znalazł się nawet specjalny telefon komórkowy dla seniora.

Dzień Dziadka i Babci na Facebooku

W analizowanym okresie na Facebooku pojawiło się ponad 100 wpisów na temat Dnia Babci i Dnia Dziadka. Głównie były to oferty oraz inspiracje prezentowe dla dziadków. Można było zafundować dziadkom weekend w SPA, bukiet kwiatów, a nawet zabiegi rehabilitacyjne.  Pojawiły się również konkursy związane ze świętem babci i dziadka.

Życzenia  w dobie 3DHD

Wśród internetowych porad jak zrobić tradycyjną laurkę i gdzie znaleźć oryginalny wierszyk, pojawiły się też oferty życzeń od – czy może raczej dla – wnuków. Ciepłe słowa wymyślone samodzielnie można było dziadkom przesłać mailem do opublikowania na internetowych łamach gazet. Dla mniej kreatywnych proponowano płatne smsy – po przesłaniu wiadomości z odpowiednim kodem dziadek z babcią otrzymają spersonalizowane życzenia od kochających wnucząt.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule.

O badaniu:
Badanie wykonano na podstawie 13 054 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania, w których pojawiły się frazy „dzień babci”, „dzień dziadka” oraz „babcia” i „dziadek” w odmianie. Raport obejmuje okres od 1 do 19 stycznia 2012 r. W badaniu wzięto pod uwagę portale internetowe i media społecznościowe, w tym ogólnodostępne wpisy na forach, blogach, mikroblogach i serwisach społecznościowych.

Raport dedykuję moim dziadkom.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg