Jak ciąć koszty na media – oszczędzać w prasie czy w Internecie?

Nie tak dawno przeczytałam na jednym z blogów zagranicznej firmy monitorującej media poradę dla klientów, żeby zamówili jako podstawę monitoring mediów internetowych, a w zakresie prasy tylko te tytuły, które nie mają swoich portali internetowych. W założeniu, miało to pomóc ciąć koszty i zapobiegać duplikowaniu się wyników.

Zastanowiła mnie sensowność tego podejścia. W pierwszej chwili pomyślałam, że może na zachodzie więcej gazet wrzuca kompletne wydania do sieci – mimo coraz powszechniejszych „pay-wall”-i. Nie mam takich danych na temat Polski, ale szybko znalazłam dane z gazet zachodnich.

Newspaper Licencing Agency zbadała 10 ogólnokrajowych gazet angielskich, porównując zawartość ich wydań papierowych oraz internetowych. Okazuje się, że różnice są bardzo duże. Na wykresie poniżej na zielono są zaznaczone artykuły identyczne, na czerwono te, które wystąpiły wyłącznie w internecie, a na niebiesko – tylko prasowe.

Grafika i badanie zostały wykonane przez firmę Newspaper Licencing Agency (NLA).

Zaskoczyło mnie, jak dużo publikacji się nie pokrywa. Na podstawie wykresu nie widzę możliwości zrezygnowania z monitorowania tytułów prasowych tylko dlatego, że mają też swoją edycję internetową. Ciekawe jest też to, że wg. NLA (która przygotowuje takie zestawienia co kwartał) cały czas wzrasta liczba unikalnych artykułów w Internecie.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg