Wysyłka informacji prasowej – jak dotrzeć do dziennikarzy?
Przygotowałeś naprawdę dobry artykuł: jest rzetelny, przepełniony wartościową zawartością i do tego nieźle napisany. Brawo! Na pewno zależy Ci na tym, aby przyczynił się do osiągnięcia celów komunikacyjnych i promocyjnych przyjętych przez Twoją firmę. Niestety nawet najlepiej przygotowana treść nie znaczy nic tak długo, aż nie będzie odpowiadać na rzeczywiste potrzeby Twoich klientów i nie trafi do dystrybucji. Skąd czerpać wiedzę, o czym warto napisać i jak dotrzeć do dziennikarzy z komunikatem prasowym?
W tym artykule piszemy o narzędziach, dzięki którym:
→ dowiesz się, w jakich mediach powinieneś być obecny, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej,
→ poznasz autorów materiałów związanych z Twoją firmą lub branżą,
→ uzyskasz dostęp do dziennikarzy piszących o Twojej branży,
→ podniesiesz efektywność wysyłek swoich informacji prasowych,
→ szybko i skutecznie poinformujesz media o ważnych wydarzeniach.
Osiągnij efekt win-win! Dziennikarze dostają materiały, które naprawdę ich interesują, a Tobie nie grozi etykietka zawodowego spamera.
Znajdź dobry kontakt
Jesteśmy przeciążeni informacjami i wystawiani średnio na co najmniej 5 000 bodźców reklamowych każdego dnia. Ludzkie zdolności poznawcze nie są jednak nieograniczone i nie wszystkie treści możemy przyswajać w równym stopniu – część z wiadomości musimy nawet całkowicie zignorować.
Jednocześnie marzeniem każdej firmy jest jak największa rozpoznawalność jej produktów lub usług oraz rzesza klientów gotowych do zakupów. Niestety przyciągnięcie uwagi i utrzymanie zainteresowania konsumentów nie należą do najłatwiejszych zadań.
Aby wysyłane przez Twoją firmę komunikaty zostały zauważone i wywołały oczekiwane przez Ciebie reakcje, powinieneś uzbroić się w dane na temat mediów, które najskuteczniej pozwolą Ci dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Jednym z narzędzi wspierających pozyskiwanie informacji przydatnych do planowania strategii komunikacyjnych jest platforma do monitorowania mediów.
Platforma IMM umożliwia znalezienie tytułów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych oraz portali internetowych i profili w mediach społecznościowych, w których pojawiają się tematy związane z Twoją branżą. Dzięki monitoringowi mediów, ułatwione będzie także zorientowanie się kim są uczestnicy dyskusji na istotne z punktu widzenia Twojej działalności tematy, jakie potrzeby zgłaszają klienci, jakiego języka używają i w jakim kontekście wspominają o Twojej firmie, ale również o Twoich konkurentach.
Jak zmienia się Twoja praca wraz z uzyskaniem dostępu do narzędzi monitorujących media?
Jeśli jeszcze nie monitorujesz obecności swojej firmy i branży w mediach, skorzystaj z darmowego dostępu do platformy IMM i przekonaj się, jakie możliwości oferujemy!
Kontakty pod specjalnym nadzorem
O ile z influencerami i internetowymi liderami opinii komunikujemy się przeważnie w mniej oficjalny sposób, często za pośrednictwem mediów społecznościowych, gdzie znacznie łatwiej nawiązać relacje, o tyle współpraca z dziennikarzami bywa naprawdę wymagająca. Należy wyjątkowo mocno dbać o jakość przesyłanych materiałów, pamiętać o indywidualnym podejściu i pozostawać z redaktorami w stałym kontakcie. Przestrzeganie tych zasad może zaowocować wartościową relacją, dlatego warto wesprzeć się narzędziami, które ułatwią tego rodzaju współpracę.
W IMM tworzymy i stale udoskonalamy bazę dziennikarzy mediaContact – ponad 10 tysięcy danych kontaktowych, zorganizowanych i przypisanych do kategorii tematycznych – dzięki temu unikamy wysyłania do redakcji sportowych informacji o wejściu na giełdę spółki z branży IT. mediaContact zawiera informacje o zagadnieniach, które najbardziej interesują poszczególnych dziennikarzy oraz o preferowanym przez nich sposobie kontaktu.
Odpowiedni dobór adresatów Twojego komunikatu oznacza znacznie większe szanse na to, że spotka się on z zainteresowaniem, na jakie liczysz. Dziennikarze docenią, że nie zasypujesz ich wiadomościami nie na temat. Znacznie chętniej wykorzystają materiał poświęcony zagadnieniom, którymi zajmują się na co dzień.
Jeśli masz już dostęp do mediaContact, to świetnie się składa, bo to oznacza, że dysponujesz także bezpłatnym Biurem Prasowym. Biuro prasowe to wirtualna przestrzeń służąca do publikowania przygotowanych informacji na temat marki. Co oznacza w praktyce?
– Sprawdzasz online, czy dziennikarz zapoznał się z Twoją informacją.
– Nie tracisz czasu na telefoniczne follow-upy.
– Wysyłasz maile bez obciążających załączników.
– Publikujesz informacje w swoich kanałach społecznościowych.
– Łatwo tworzysz i edytujesz informacje.
– Personalizujesz wygląd biura, dodajesz swoje logo, banner, teczkę prasową.
Wyznajesz zasadę „raz a dobrze” i potrzebujesz tylko jednorazowej wysyłki?
Jeśli potrzebujesz jedynie doraźnego wsparcia i jednorazowej usługi polegającej na przesłaniu Twojej informacji do dziennikarzy, to mamy dla Ciebie usługę easyContact. Znajdziemy redakcje, które może zainteresować Twój komunikat i zajmiemy się jego dystrybucją. Informacja szybko dociera do właściwych odbiorców, a Ty oszczędzasz czas i przeznaczasz go na chwilę zasłużonego odpoczynku!