Jak komunikuje się świat

Czy wiecie, w jakim kraju najwięcej osób ma telefon komórkowy? Nie, nie zgadliście – w Hiszpanii! A kto najrzadziej wysyła smsy? Niemcy!

Z szaleńczo ciekawego raportu PEW Center wynika, że Niemcy nie tylko najrzadziej wysyłają smsy, ale też najrzadziej dzwonią. Pojawia się pytanie, do czego w ogóle wykorzystują swoje komórki, bo rzadko kiedy jest to łączenie się z Internetem lub robienie zdjęć. (Zostaje budzik? Kalkulator? Przycisk do papieru?)

Raport porównuje wykorzystanie komórek, internetu i mediów społecznościowch w 21 krajach świata, reprezentatywnych dla różnych kontynentów, z różnych grup zamożności i rozwoju. (Niestety nie ma krajów skandynawskich, którzy przecież słyną z wysokiej „internetyzacji”.) Zaskoczyły mnie duże różnice w wykorzystaniu telefonów i internetu w krajach o bardzo zbliżonym statusie: o ile niechęć do łączenia się z internetem przez komórkę może być wyjaśniona taryfami operatorów w danym kraju, to jak wytłumaczyć fakt, że Hiszpanie dwa razy częściej niż Niemcy robią zdjęcia telefonem komórkowym? Różnice kulturowe?

 

Nacjami najczęściej korzystającymi z internetu przez komórkę są Japończycy i Izraelczycy. Natomiast o ile Izrael zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o wykorzystanie mediów społecznościowych, to Japończycy najwyraźniej jeszcze się do nich nie przekonali (a PEW zapewnia, że wziął pod uwagę „lokalną specyfikę”, czyli społecznościówki popularne w danym kraju).

O ile telefony komórkowe są dosyć powszechnie wykorzystywane nawet w krajach rozwijających się, to internet i media społecznościowe pozostają zabawką krajów zamożnych. W Indiach 6 proc. społeczeństwa ma dostęp do internetu, w Pakistanie 4 proc. PKB na głowę jest dodatnio skorelowane z wykorzystaniem mediów społecznościowych w danym kraju.

Polska i Europa Wschodnia

Polska niestety nie jest liderem Europy wschodniej, jeśli chodzi o nowe technologie. 78 proc. Polaków ma telefon komórkowy – wypadamy blado w porównaniu z Litwinami, zakomórkowanymi w 91 proc. Wyprzedza nas też Rosja i Ukraina (czyli właściwie wszystkie kraje regionu uwzględnione w badaniu). Całe szczęście, jeśli chodzi o internetyzację, to wyprzedza nas tylko Litwa. (uff… 🙂 Jesteśmy też przodownikami w sferze mobilnego internetu: aż 30 proc. Polaków posiadających komórki łączy się przez nie z siecią.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg