Jak kończy Piszczek, a jak Pawłowicz?

W ostatnim czasie Łukasz Piszczek zakończył karierę w polskiej reprezentacji piłki nożnej. Natomiast Krystynie Pawłowicz wygasł mandat poselski. Kogo bardziej lubiły media? Zdecydowanie częściej w mediach przywoływano Krystynę Pawłowicz, jednak Łukasz Piszczek wzbudzał więcej pozytywnych emocji – wynika z analizy wykonanej przez Instytut Monitorowania Mediów.

 

Być może niewiele jest płaszczyzn, które łączą jedną z najbardziej rozpoznawalnych, aczkolwiek również kontrowersyjnych posłanek oraz jednego z najlepszych polskich piłkarzy. Jednak wspólnym mianownikiem dla tych osób jest fakt, że jesienią tego roku oficjalnie zakończyli etap swojej kariery. Krystyna Pawłowicz w lipcu poinformowała, że nie będzie ubiegać się o mandat poselski w tegorocznych wyborach parlamentarnych. Natomiast Łukasz Piszczek 19 listopada zagrał ostatni mecz w barwach Polski. Instytut Monitorowania Mediów prześledził, w jaki sposób media prasowe, portale internetowe oraz społecznościowe komentowały odejście Piszczka i Pawłowicz od 1 do 22 listopada.

 

Piszczek króluje w prasie, Pawłowicz w social media

 

Pawłowicz wygrała z Piszczkiem liczbą materiałów – na temat posłanki powstało aż 66,7 tys. publikacji, czyli o ponad 4 razy więcej niż o Piszczku. Informacje na temat Pawłowicz miały zasięg 179 mln kontaktów oraz osiągnęły ekwiwalent reklamowy o wartości 50,6 mln zł. W tym samym czasie o Łukaszu Piszczku napisano 14,1 tys. publikacji z dotarciem na poziomie 103,8 mln kontaktów o wartości 28,4 mln zł.

 

 

Co ciekawe, Krystynę Pawłowicz lubią media społecznościowe, w których internauci pisali o posłance 6 razy częściej niż o Łukaszu Piszczku. Natomiast dla prasy bardziej atrakcyjny był Łukasz Piszczek, o którym napisano aż 419 artykułów, czyli o 65 więcej niż o byłej posłance.

 

Krystyna Pawłowicz wciąż wzbudza emocje

 

O Piszczku pisano głównie w kontekście jego ostatniego meczu w reprezentacji, a także o 300. meczu rozegranym w Bundeslidze. Koniec kariery poselskiej Pawłowicz wzbudzał zdecydowanie mniej zainteresowania i emocji aniżeli jej kolejny etap kariery życiowej, czyli kandydatura do Trybunału Konstytucyjnego i właśnie ten temat rozpalił media społecznościowe do czerwoności.

 

Piłkarz wygrywa z posłanką

 

Dziennikarze oraz internauci w swoich wypowiedziach byli dużo bardziej przychylni Łukaszowi Piszczkowi, o którym powstało ponad 3 razy więcej przekazów pozytywnych (617) niż negatywnych. Krystyna Pawłowicz również może się cieszyć z komentarzy pozytywnych, których jednak było tylko o 36% więcej niż negatywnych (2,2 tys.).

 

 

 

O Instytucie Monitorowania Mediów:

to lider w branży analityki informacji medialnych. Od 2000 roku dostarcza usługi badania danych ze wszystkich mediów. Dostępny on-line moduł analityczny umożliwia bieżące śledzenie efektów działań komunikacyjnych na tle konkurencji, pomiar efektywności dotychczas podjętych działań promocyjnych i planowanie strategii komunikacji. Pomaga też chronić reputację firmy lub marki w sytuacjach kryzysowych.

Aktualnie stałym monitoringiem objęte są polskie zasoby internetu wraz z social media (włączając Facebook i Instagram), ponad 1000 tytułów prasowych oraz prawie 200 stacji RTV z szerokim wyborem mediów regionalnych i lokalnych.

 

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl. Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu prasy, portali internetowych oraz mediów społecznościowych, obejmuje okres 1-22 listopada 2019 r. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Hornowska

Specjalista ds. PR

shornowska@imm.com.pl

tel. +48 603 348 033

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg