Jak mierzyć działania w sieci – wyniki badań Dell i Forrester Consulting
Im chętniej konsumenci udzielają się w mediach społecznościowych, tym więcej opinii i danych na ich temat chcą pozyskiwać firmy. Zdobyte informacje między innymi pozwalają przedsiębiorstwom ocenić jakość komunikacji ze społecznościowym otoczeniem. W czerwcu Dell i Forrester Consulting zapytali amerykańskich marketerów o wpływ ich działań w społecznościach na wyniki biznesowe. Z badania wynika, że poszczególne branże korzystają z różnych KPI (Key Performance Indicators) oceniając postępy w działaniach w społecznościach – informuje serwis eMarketer. Wśród najpopularniejszych wskaźników wybranych przez badane branże znalazły się: dotarcie/wyświetlenia w przypadku branży High-tech i liczba fanów przypadku branży mediów, rozrywki i wypoczynku, w branży bankowej natomiast dużą popularnością cieszy się badanie satysfakcji klienta.
Badani stwierdzili, że podejmowanie inicjatyw angażowania i słuchania społeczności wpływa na ich wyniki biznesowe. Największy wpływ ich aktywność w sieci ma na świadomość marki, wydźwięk marki i ogólne wyniki biznesu.
Źródło:
Listening and Engaging on Social Media Yield Positive Results, eMarketer.com, 09.08.2011