Jak odnaleźć dziennikarza?
mediaContact.pl spotkał się z dużą aprobatą zarówno ze strony dziennikarzy, jak i specjalistów od komunikacji. Dzięki temu w bazie znajduje się już ponad 7100 dziennikarzy, z których kilkadziesiąt procent określiło swoje preferencje w zakresie kontaktu z PR-owcami.
Od połowy czerwca Instytut Monitorowania Mediów wprowadza kolejne innowacje w usłudze mediaContact, aby przepływ informacji pomiędzy działami komunikacji firm a dziennikarzami był jak najbardziej korzystny i skuteczny dla obu stron. Nowe narzędzia to m.in. „twórczość dziennikarza”, „aktywność dziennikarza” i „atrakcyjność medium”. Dzięki tym funkcjom użytkownik bazy mediaContact będzie mógł zapoznać się z wykazem najważniejszych publikacji danego dziennikarza z ostatnich sześciu miesięcy, zobaczyć, z jaką częstotliwością pisze on na wybrany temat, a także – ocenić prawdopodobieństwo wykorzystania treści z informacji prasowej, uwzględniając także możliwość dotarcia do grupy docelowej.
Kontakty do mediów ogólnopolskich i regionalnych są pogrupowane według 65 tematów z uwzględnieniem preferencji dziennikarzy w zakresie otrzymywania informacji. Baza jest stale aktualizowana i uzupełniana.
Zamierzamy kontynuować prace nad rozbudową i wprowadzaniem nowych funkcji w bazie mediaContact, aby stała się najpraktyczniejszym narzędziem pozyskiwania kontaktów do mediów, niezbędnym w codziennej pracy każdego PR-owca – mówi Paweł Sanowski, Dyrektor Zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów.
Wszystkie informacje o bazie mediaContact znajdują się na stronie www.mediacontact.pl
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje prawie 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. IMM jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. W 2004 r. Instytut Monitorowania Mediów stworzył wortal www.proto.pl przeznaczony dla specjalistów public relations.