Jak polskie stacje radiowe radzą sobie na Facebooku?

Redakcje mediów tradycyjnych chętnie wykorzystują Facebooka w komunikacji ze swoimi czytelnikami, słuchaczami i widzami. Profile na tym portalu gromadzą rzesze fanów, którzy czytają i komentują najnowsze doniesienia ze swoich ulubionych mediów. Dzielą się również interesującymi informacjami ze swoimi znajomymi.

W kwietniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zasugerowała publicznym stacjom radiowym i telewizyjnym ograniczenie wykorzystywania (reklamowania) posiadanych sieci społecznościowych w prowadzonych programach. Mimo to, publiczne media zachowały swoje profile i aktywnie z nich korzystają. Trzeci Program Polskiego Radia poinformował na swojej stronie internetowej, że ma już 60 tys. fanów na Facebooku. Znalazł się tym samym, zgodnie ze statystykami Socialbakers, na 18 miejscu wśród polskich mediów na Facebooku.

Pierwsze miejsce w zestawieniu polskich mediów obecnych na Facebooku niepodzielnie zajmuje Radio ESKA, które zachwyciło jury tegorocznych Media Trendów swoją społecznościową komunikacją i otrzymało dwa wyróżnienia. Radio ESKA ma 445 470 fanów. Kolejne miejsce wśród stacji radiowych zajmuje ESKA Rock, która ma 162 414 fanów, następne jest Radio ZET – 123 112 fanów. Kolejne w rankingu jest RMF FM z 71 550 fanami. Następny jest wspomniany Trzeci Program Polskiego Radia z 60 700 fanami. Za Trójką plasują się Chili ZET (58 507 fanów), Antyradio (56 641), Planeta FM (53 756), Radio TOK FM (26 142) i Radio Złote Przeboje 17 232. Poza pierwszą dziesiątką znalazły się: Radio PiN (14 849), Program 1 Polskiego Radia (14 824), Radio Plus (4 202).

Źródło:
http://www.socialbakers.com/facebook-pages/media/
ag, 60 tysięcy fanów Trojki na Facebooku, www.polskieradio.pl, 28.07.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg