Japończycy polubili Twittera?

Japończycy chętnie komunikują się za pomocą Twittera. Na świecie z tej platformy mikroblogowej korzysta 200 mln osób, a z zeszłorocznych szacunkowych danych wynika, że Japończycy stanowią 2 proc. wszystkich użytkowników.

Firma zajmująca się strategią marek Bassett & Partners i interTrend Communications – agencja zajmująca się działaniami marketingowymi skierowanymi do krajów azjatyckich przeprowadziły badania komunikacji Japończyków na Twitterze po tragicznym w skutkach trzęsieniu ziemi i tsunami.

Po trzęsieniu ziemi liczba Tweetów kilkakrotnie osiągnęła liczbę 5 000 na sekundę. Bezpośrednio po trzęsieniu ziemi liczba Tweetów wyniosła 11 000 na minutę. W ciągu tygodnia po tragicznych wydarzeniach liczba użytkowników Twittera wzrosła w Japonii o 1/3. – informuje San Francisco Chronicle. Wizualizację rozprzestrzeniania się komunikacji w czasie tych wydarzeń można obejrzeć na blogu Twittera i serwisie flickr.com.

Richard Dasher, lingwista specjalizujący się w badaniu języka japońskiego z Uniwersytetu Stanford, sugeruje, że Twitter może być dla współczesnych Japończyków tym, czym 400 – 500 lat temu było haiku.

Co ciekawe, Japończycy nie należą do narodowości publicznie wyrażających emocje – stwierdził Dasher, dyrektor stanfordzkiego U.S.-Asia Technology Management Center. Ale obecnie, zdaniem badaczy, Twitter przełamuje barierę pomiędzy tym co publiczne i prywatne i staje się elementem życia nowej generacji Japończyków, którzy publicznie, otwarcie wyrażają emocje. Badacze zaznaczają również, ze Twitter nie tylko pozwolił na przekazywanie sobie istotnych informacji po trzęsieniu, ale również przyczynił się do zjednoczenia ludzi z różnych regionów.

Facebook natomiast, według statystyk Socialbakers, ma w Japonii 4 188 120 użytkowników i w ciągu ostatniego miesiąca odnotował wzrost o 328 740. Ta liczba użytkowników odpowiada 3,3 proc. populacji kraju i 4,2 2 proc. internautów w Japonii. Pomimo wzrostu liczy użytkowników Facebooka Japonia wciąż jest czarną plamą na mapie tego serwisu. O przyczynach takiego stanu rzeczy, między innymi kulturowych, pisał The New York Times.

Źródło:
B. Evangelista, Twitter popularity grows in Japan, sfgate.com, 08.08.2011

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg