Jarosław Kaczyński – wielki nieobecny?

 

 

Instytut Monitorowania Mediów opublikował nowy „Ranking polityków polskich”. Badaniu poddano główne wydania serwisów informacyjnych ogólnopolskich stacji telewizyjnych: TVP1 (Wiadomości), TVP2 (Panorama), TVN (Fakty), Polsat (Wydarzenia), z okresu 1-31 października br.

 

Zwycięzcą październikowego rankingu został premier Donald Tusk, który wypowiadał się w tych programach 79 razy. Drugie miejsce zajął prezydent Lech Kaczyński (72 wypowiedzi), a trzecie – Zbigniew Chlebowski (52 wystąpienia).

 

Wykres 1. Najczęściej wypowiadający się politycy

 

 

Zestawienie zamykają ex aequo Jacek Kurski i Mirosław Drzewiecki (po 15 wypowiedzi). Tymczasem Jarosław Kaczyński, lider PiS, wypowiadał się zaledwie 10 razy, co nie zapewniło mu miejsca w pierwszej piętnastce. Co ciekawe, prowokacje posła Janusza Palikota zaowocowały wieloma komentarzami polityków (26 wypowiedzi) z różnych ugrupowań, jednak sam Palikot wystąpił w badanych serwisach informacyjnych tylko 13 razy.

W czterech analizowanych programach informacyjnych najliczniej reprezentowana była PO. Wypowiedzi polityków jej koalicjanta, PSL, pojawiają się zdecydowanie rzadziej. W Wiadomościach, Faktach i Wydarzeniach druga lokata należy do PiS-u, który najczęściej reprezentował Przemysław Gosiewski (36 wystąpień), natomiast w Panoramie – do SLD, w imieniu którego występował głównie Wojciech Olejniczak (47 wypowiedzi).

Wykres 2. Tematyka wypowiedzi

W październiku politycy najczęściej poruszali tematy m.in.: sporu pomiędzy premierem a prezydentem o skład delegacji na szczyt UE w Brukseli i samolot (164 razy), kryzysu finansowego (127), kontrowersji wokół reformy służby zdrowia (120), konfliktu rządu z PZPN (57), a także kryzysu wewnętrznego w SLD i zmian na lewicy (46). W kontekście szczytu UE w Brukseli najczęściej wypowiadali się sami zainteresowani, czyli premier i prezydent. Na temat kryzysu finansowego również najczęściej głos zabierał premier. O reformie służby zdrowia mówili głównie Zbigniew Religa oraz Grzegorz Napieralski. Warto zauważyć, że nie wszystkie programy informacyjne zdominowały wypowiedzi dotyczące szczytu UE. W polsatowskich Wydarzeniach najbardziej widoczny i szeroko komentowany był kryzys finansowy.

Wypowiedzi polityków na antenie głównych wydań programów pojawiły się 901 razy (295 razy w Faktach TVN, 232 – w Wydarzeniach Polsatu, 212 – w Wiadomościach TVP1 oraz – 162 w Panoramie TVP2).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 84 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. IMM wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg