Kim są popularni użytkownicy Google+?

Jakiś czas temu rozgorzały burzliwe dyskusje na temat Google+ – serwisu społecznościowego należącego do firmy Google. Opinie były bardzo podzielone, niektórzy natychmiast chcieli się z całym swoim społecznościowym dobytkiem przenosić do G+, wychwalali interfejs i ustawienia prywatności, inni złorzeczyli, że to kolejny bubel, który nie wyjdzie z fazy testów, z topornym layoutem i nieintuicyjną nawigacją. Sprytny zabieg marketingowy w postaci ograniczenia dostępu do serwisu i wydawania i przesyłania przez użytkowników zaproszeń w pierwszych tygodniach działania przyciągnął wielu użytkowników – głównie mężczyzn. Lara Solomon, jedna z autorek blogu Socialnomics, pokusiła się nawet o podanie 12 powodów liczebnej przewagi mężczyzn w tym serwisie.

Po przekazaniu usługi internautom pojawiły się również ogólnodostępne rankingi najpopularniejszych użytkowników i tematów. W pierwszej 10 najczęściej śledzonych użytkowników jest jedna kobieta – aktorka Felicia Day. Najwięcej osób śledzi Marka Zuckerberga – założyciela innej sieci społecznościowej – Facebooka. Dwa kolejne miejsca zajmują założyciele Google’a – Larry Page i Sergey Brin. Wśród 10 najpopularniejszych użytkowników są również Pete Cashmore – założyciel i redaktor naczelny portalu Mashable, Vic Gundotra – wice-prezes Google’a, zajmujący się między innymi społecznościowymi przedsięwzięciami firmy. Wielu użytkowników śledzi również właściciela najczęściej subskrybowanego konta na YouTube, twórcę filmików – Raya Williama Johnsona. W gronie 10 najpopularniejszych na G+ znalazł się również dziennikarz piszący o technologiach – Leo Laporte, Rober Scoble, bloger, entuzjasta nowych technologii, oraz Kevin Rose – inwestor i przedsiębiorca.

Większość najpopularniejszych użytkowników stanowią osoby blisko związane z nowymi technologiami – przedsiębiorcy, dziennikarze, pracownicy Google’a, blogerzy i inwestorzy. Znajdziemy tam również kilku aktorów, ludzi mediów i osoby określające się mianem „geeków”. Czy w związku z popularnością Google Plusa w określonych kręgach będzie to serwis zrzeszający miłośników technologii? I czy to zamiłowanie do Google Plusa wynika tylko i wyłącznie z zawodowej lub hobbystycznej ciekawości, czy też faktycznie ten serwis jest realną alternatywą dla Facebooka, Twittera, LinkedIna itp.?

Źródło:
L. Solomon, 12 reasons why it is mostly Guys on Google+, socialnomics.net, 18.07.2011
socialstatistics.com

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg