Kocha, lubi, surfuje – Internauci o miłości

600 tysięcy – tyle razy w internecie pojawiły się słowa „kocham Cię” w 2011 roku. Który miesiąc sprzyja wyznaniom miłosnym, kiedy zaś przyznajemy się do tęsknoty? Kobiety czy mężczyźni – kto częściej szuka wsparcia w sieci w przypadku problemów sercowych?

Tysiące wyznań

Internauci najczęściej wyznali miłość za pośrednictwem sieci w grudniu – prawie 65 tysięcy razy! Być może atmosfera Bożego Narodzenia sprzyja tego typu deklaracjom. W maju, uważanym za miesiąc zakochanych, odnotowano najmniej takich wyznań – „zaledwie” 38 tysięcy. Z kolei marcowe wyniki – niemal 60 tysięcy publikacji – potwierdzają, że wiosna i budząca się do życia przyroda sprzyja czułościom nie tylko wśród kotów.

Tęsknota mało publiczna

Wyznanie „Kocham Cię” pojawiało się w internecie co miesiąc tysiące razy. Wyniki dla wyrażenia „Tęsknię za Tobą” są mniej imponujące. Najczęściej fraza ta obecna była w styczniu, najrzadziej w czerwcu. Najwyraźniej maj i czerwiec to nie są dobre miesiące do wyznawania uczuć w sieci, zima paradoksalnie bardziej sprzyja wyrażaniu uczuć.

Miłości blaski…

Optymistyczny komunikat „Powiedział(a), że mnie kocha!” pojawił się w internecie 359 razy w ciągu 2011roku. Wyznanie „jestem zakochany(a)” jest jednak zdecydowanie popularniejsze – prawie 5,4 tys. publikacji. Internauci wiedzą, że o uczuciach mówić należy. Frazę „trzeba mówić o miłości” znaleziono w 1638 przekazach.  Słowa te być może dają szansę, by obiekt uczuć poczuł się doceniony – wyszukanie słów „poczuć, że jestem najważniejsza/ważna/kochana” zaowocowało wynikiem  4,5 tys. materiałów. Około 30 pań pochwaliło się w Internecie, że otrzymują kwiaty, kilka narzekało, że takich dowodów uczuć nie dostają. Męska wersja zdarzeń jest zbliżona, choć bardziej optymistyczna: panowie chętnie deklarują, że kupują kwiaty, do negowania tego zwyczaju nikt się  nie przyznaje.

… i cienie

Internauci chętniej przyznają się do zawierania związków, niż do ich kończenia. Słowa „rzuciła mnie dziewczyna” pojawiły się 75 razy, analogiczne wyznanie drugiej strony „rzucił mnie chłopak” – 45 razy. Rozstania w wersji bardziej zaawansowanej są opisywane częściej: o odejściu męża napisano 300 razy, o porzuceniu przez żonę – 296 razy. Rozstanie jest jednak ostatecznością, po drodze mogą się przydarzyć problemy mniejszego kalibru. Kobiety narzekają na uczuciową „oszczędność w słowach” oraz brak romantyzmu u partnera. Obawy przed utratą obiektu uczuć 100 razy zadeklarowały kobiety, 88 razy – mężczyźni. Większa rozbieżność pojawia się przy smutnym stwierdzeniu faktu, że miłość się skończyła: „on już mnie nie kocha” napisano 185 razy, „ona już mnie nie kocha” pojawiło się zaledwie w 50 publikacjach.  Pełen wyrzutu zwrot „ja go kocham, a on…” pojawił się 1,5 tys. razy, czyli dwa razy częściej niż analogiczne wyznanie „ja ją kocham, a ona..”.

Raport potwierdza, że Polacy mają pewien problem z mówieniem o miłości. Dotyczy on jednak bardziej mężczyzn niż kobiet. To właśnie panowie mają większą blokadę przed miłosnymi wyznaniami. Jest to po części związane z uwarunkowaniami kulturowymi, które przypisują mężczyznom role „twardzieli”, którym o miłości nie wypada mówić zbyt wylewnie.Wszystkich – zwłaszcza w okresie walentynkowym – gorąco zachęcamy do mówienia o miłości. Jeśli ktoś nie wie jak to zrobić polecamy lekturę miłosnych listów napisanych przez Mietka Szcześniaka, Katarzynę Pakosińską oraz pisarkę – Monikę Szwaję – którzy napisali je na potrzeby naszej walentynkowej akcji „Najpiękniejszy list miłosny. Mamy nadzieję, że piękne słowa  – dostępne na stronie akcji – http://sympatia.onet.pl/valentines/walentynki.html – staną się inspiracją do własnych wyznań – mówi Ewa Sapieja z serwisu Sympatia.pl.

Miłość to też wątpliwości

Wyznanie uczuć nie jest łatwą decyzją, dlatego internauci poszukują w sieci wskazówek technicznych, takich jak: kto pierwszy powinien „TO” powiedzieć oraz kiedy wyznanie powinno nastąpić. Komunikacja w sprawach uczuć często jednak zawodzi, co kończy się uwagą „nie rozumiem kobiet/mężczyzn” – przy czym brak zrozumienia kobiet pojawia się dwa razy częściej, niż niepewność wśród pań co do motywów działania mężczyzn. Wątpliwości pojawiają się czasem jednak nie w odniesieniu do partnera tylko.. No właśnie: deklaracja „nie jestem gotowy/a na związek” pojawiła się w internecie 35 razy, przy czym – wbrew pozorom – wątek pod tym tytułem na pewnym forum internetowym założyła kobieta o nicku „zdezorientowana”.

Ludzie listy piszą, choć coraz trudniej mówić o miłości bez wątku.. internetowego

Listy miłosne są tematem aktualnym także w dobie internetu. Informacja „dostałam list miłosny” pojawiła się 33 razy, deklaracja wysłania – 14 razy, choć samego napisania – ponad 50 razy. Większą popularnością cieszą się miłosne liściki (prawie 100 wzmianek), choć najlepiej widoczne jest ożywienie w sprawach miłosnych, romantycznych oraz pikantnych smsów. Wyniki różnorodnych badań dotyczących wyrażania uczuć za pomocą maili zostały opublikowane w sieci ponad 30 razy. Internet jest zresztą związany często z miłością bezpośrednio: w ciągu 2011 roku aż 293 internautów zadeklarowało, że poznali swoje drugie połowy w sieci. Niestety, ponad 100 razy pojawiła się też informacja na temat fałszywych kochanków wyłudzających pieniądze za pośrednictwem Internetu.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia w grafikach.

O badaniu:

Badanie wykonano na podstawie materiałów internetowych z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku – wyselekcjonowano 614 694 publikacje.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg