Komitet Obrony Klanu, czyli kto chce pożalić się na Twitterze?

Koniec „Klanu” w TVP1 – poinformował serwis WirtualneMedia.pl powołując się na dyrektora Jedynki Jana Pawlickiego. I choć prezes TVP Jacek Kurski sprostował później, że jego intencją jest dalsza emisja serialu, a przedmiotem rozmów jest renegocjacja umów z twórcami, to media – i społecznościowe, i tradycyjne – szybko wzięły temat na tapetę.

 

(źródło: „Fakt”, 03.03.2016)

Jak wynika z monitoringu wpisów na temat „Klanu” w mediach społecznościowych, ponad 70% komentatorów wzięło serial TVP w obronę. Powstał internetowy „Komitet Obrony Klanu”, a Polacy – głównie na Facebooku i Twitterze – pół żartem pół serio lub zupełnie poważnie, nawoływali do pozostawienia na antenie emitowanego od blisko 20 lat serialu.

 

(źródło: SuperSeriale.se.pl)

Zaangażowanie w dyskusję było duże: z informacjami na temat serialu podjęto ponad 200 tysięcy różnego rodzaju interakcji, a wpisy o „Klanie” mogły być wyświetlone nawet 9 mln razy. O serialu najczęściej dyskutowano na Facebooku (58% wpisów), Twitterze (23%) oraz w komentarzach pod artykułami w portalach (8,1%).

 

Wśród portali i serwisów internetowych, temat „Klanu” najczęściej poruszali dziennikarze Super Expressu (SuperSeriale.se.pl) i Faktu (Fakt.pl). Spekulacje o zdjęciu serialu z anteny znalazły się również w serwisach plotkarskich, najczęściej na Kozaczek.pl i Party.pl.

Jakie wątki w dyskusji poruszane były najczęściej? Na Facebooku publikacją, która wywołała największe zaangażowanie w sieci, był satyryczny wpis „AszDziennika”:

Dobrze, że chociaż Rysiek tego nie dożył… #wASZnews

Posted by ASZdziennik. Najlepsze newsy w kraju on 29 luty 2016

 Pojawiły się akcenty polityczne

 

Wałęsa, nalot na dom Jaruzelskiego, komisja wenecka, plan Morawieckiego, 500 plus… To wszystko to tylko przykrywka. Zasłona dymna. Po 20 latach pisowskie karakany z anteny ściągają Klan. [ro]

Posted by Gówno Prawda 4.0 on 1 marca 2016

 … muzyczne

 

Wszystkie twarze DiCaprio. Wszystkie twarze wtorku. Trudno będzie, bo śniegi i KLAN na wylocie. Co w zamian?@…

Posted by EskaROCK on 29 luty 2016

 i obowiązkowo filmowe:

 

Koniec pewnej epoki. Smuteczek czy radość?

Posted by Filmweb on 29 luty 2016

 Facebookowa strona „Beka z Klanu” proponowała własne wizje finałowych scen serialu. Temat przewinął się także na Twitterze.

 

Posted by BEKA Z KLANU on 2 marca 2016

 

Na mikroblogu nawet dyskusje o „Klanie” były mocno upolitycznione.

 Częste były również jednoznaczne deklaracje sympatii bądź antypatii do „Klanu”. Tutaj znów zaskakująco dużo tweetów miało charakter polityczny.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg