Kto zwyciężył w V edycji PRaktykuj za granicą?

Trzyetapowa rywalizacja studentów zainteresowanych PR-em i komunikacją społeczną w ramach konkursu „PRaktykuj za granicą” zaczęła się w lutym. Do ostatniego etapu konkursu jury zakwalifikowało siedmioro uczestników. Ich zadaniem było przedstawienie jurorom swojego pomysłu na strategię komunikacji dla Fundacji Anny Dymnej w formie prezentacji multimedialnej. Spośród finalistów jurorzy wybrali trzy laureatki konkursu, które wyjadą na zagraniczne staże.

Pierwsze miejsce zajęła Alicja Buczkowska, studentka V roku amerykanistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. – Czekałam z niecierpliwością na V edycję i nowe zadania konkursowe, bo chciałam sprawdzić swoją wiedzę na temat PR-u i poddać się ocenie ekspertów. Wiedziałam, że pisząc całościową strategię komunikacji dla Fundacji „Mimo Wszystko”, a potem przygotowując ustną prezentację, wiele się nauczę. Moim marzeniem było wyjechać zagranicę na staż do dużej i prestiżowej agencji uczyć się PR-u w praktyce – mówi o swoim udziale w konkursie Alicja.

Laureatką drugiej nagrody została Karolina Brzuska, studentka V roku biotechnologii oraz II roku biznesu i technologii na Politechnice Łódzkiej. Trzecie miejsce na podium zajęła Kornelia Korzec, studentka V roku psychologii ogólnej na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Na zwyciężczynie „PRaktykuj za granicą” czekają nagrody w postaci płatnych staży w Londynie w agencji Fleishman-Hillard (I miejsce) i Brukseli w agencjach Hill&Knowlton oraz Weber Shandwick (II i III miejsce). Przeloty do miejsc odbywania staży ufundowały linie Centralwings. Laureatki otrzymają także prenumeraty magazynu Brief. Uczestnicy mieli do wyboru jeden z trzech tematów: „Strategia 1% na rzecz Fundacji Anny Dymnej”, „Przygotowanie koncepcji przekształcenia Ogólnopolskiego Festiwalu Zaczarowanej Piosenki na imprezę o charakterze międzynarodowym”, „Strategia komunikacji na rzecz Fundacji Anny Dymnej zachęcająca ludzi w różnym wieku do zaangażowania się w wolontariat ”.

Prace studentów oceniało jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Piotr Pogon, kierownik działu Fundraising&PR Fundacji Anny Dymnej, dr hab. Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Anna Sanowska, dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.

Studenci, którzy brali udział w konkursie PRaktykuj za granicą wnieśli świeże spojrzenie i wskazali wiele interesujących pomysłów mogących przynieść naszej Fundacji wymierne korzyści w bieżącej działalności statutowej. Tematy konkursowe w tegorocznej edycji konkursu były bardzo trudne, a uczestnicy zaskoczyli nas doskonałym przygotowaniem merytorycznym i ciekawymi propozycjami rozwiązań przydatnych w planach naszej Fundacji. Jesteśmy pewni, że wykorzystamy konkretne propozycje z zakresu PR już w najbliższym czasie – powiedział Piotr Pogon z Fundacji „Mimo Wszystko”.

Po raz pierwszy konkurs był organizowany we współpracy z Grasz o staż.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów wspierają: Grasz o staż, AIESEC oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego. Patronatem medialnym projekt objęły: PRoto.pl, Kariera.com.pl, Brief.pl, Gazeta Studencka, Planeta FM, Korba.pl, dlaStudenta.pl.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs08

Sponsorzy konkursu

 

Partnerzy konkursu

 Patroni medialni