Kultura korporacyjna odpowiedzialna społecznie

Kultura korporacyjna odpowiedzialna społecznie

Z roku na rok popularność wolontariatu pracowniczego rośnie. Przedsiębiorstwa przekonały się, że to nie tylko skuteczne narzędzie służące zarządzaniu zasobami ludzkimi, ale również nowoczesny sposób budowania kultury korporacyjnej, która opiera się na społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wolontariat pracowniczy nie jest rozwiązaniem nowym na świecie. Jego początki datuje się na lata 70. XX wieku. Jako pierwsze wprowadziły go nowojorskie korporacje. W Polsce pojawił się około 2000 roku. Jednym z pierwszych przykładów wolontariatu pracowniczego była w 2001 roku, budowa domów dla ubogich, zorganizowana przez pracowników fabryki Opla w Gliwicach. W kolejnych latach pojawiały się nowe inicjatywy, jak budowa placów zabaw dla dzieci z terenów wiejskich przez Bank Gospodarstwa Krajowego, czy edukacja finansowa prowadzona przez Citi Handlowy. Z biegiem czasu okazało się, że pomoc w ramach wolontariatu pracowniczego coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Forum Odpowiedzialnego Biznesu zbadało 170 firm i okazało się, że 80 proc. kierowników przyznało, że wie, iż społeczność lokalna oczekuje i potrzebuje większego zaangażowania ze strony firm oraz pomocy w rozwiązywaniu jej problemów

Pracodawca również zyskuje

Niektórzy pracodawcy obawiają się, że wolontariat narazi firmę na wydatki. Jednak gdy dobrze wszystko rozważymy okazuje się, że nawet jeśli pojawiają się koszty, to w ostatecznym rozrachunku korzyści i tak je przeważą. Programy wolontariackie przynoszą przedsiębiorstwom wiele dobrego. Po pierwsze rozwijają umiejętności interpersonalne pracowników (m.in. pracy zespołowej). Wzmacniają też poczucie lojalności wobec firmy, ale co równie ważne – poczucie satysfakcji z wykonywanej pracy. Dzięki wolontariatowi firma kreuje swój wizerunek zewnętrzny. Tworzy obraz przedsiębiorstwa odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie. To ma oczywiście przełożenie na sytuację rynkową.

Nie tylko pieniądze!

Musimy pamiętać, że wolontariat pracowniczy tylko w niewielkim stopniu opiera się na wsparciu finansowym. Nie chodzi przecież o to by znaleźć sponsora! Przedsiębiorstwa często prowadzą projekty, w których udostępniają swoje know-how, zasoby wiedzy oraz czas pracowników, którzy osobiście się angażują.  Ważny jest także jeszcze jeden aspekt – ludzki! Praca wolontariusza daje wielu osobom ogromną satysfakcję i poczucie, że ich życie nie koncentruje się wyłącznie na karierze. Daje możliwość realizowania swoich ambicji, ale także nawiązywania znajomości czy nawet przyjaźni.

Wystarczy chcieć

Wolontariuszem może być każdy! Nie są potrzebne specjalne umiejętności czy zasobny portfel. Najważniejsze są chęci i zapał do pracy. Pamiętajmy tylko o bardzo ważnej rzeczy – działania wolontariuszy powinny być dopasowane do ich możliwości i umiejętności. W myśl tej zasady firmy tworzą np. bazy projektów wolontariackich i udostępniają je pracownikom online. Dzięki temu każdy może wybrać coś dopasowanego do własnych możliwości i chęci, ale również śledzić poczynania współpracowników.

Ważne jest także wsparcie kadry zarządzającej, to od ich zaangażowania w dużej mierze zależy powodzenie wielu projektów. Przykłady wielu zagranicznych i polskich firm pokazują, że synergia między przełożonymi, a pracownikami przynosi najlepsze efekty.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg