Media na ciebie czekały, mała! Najpopularniejsza ciąża w mediach zakończona sukcesem

Ciąża ciąży nierówna

Instytut Monitorowania Mediów zbadał przekazy internetowe dotyczące aktorek, piosenkarek i celebrytek oczekujących dziecka, w okresie czerwiec – listopad 2011 roku. Punktem wyjścia badań była ciąża Anny Muchy, stanowiąca niezwykły przykład skutecznego wykorzystania tego dosyć naturalnego etapu życia kobiety do celów autopromocji – prawie 1000 publikacji w ciągu sześciu miesięcy! Jest to bez wątpienia fenomen medialny. Rozgłosu może Musze pozazdrościć aktorka Magdalena Schejbal, która urodziła zaledwie kilka dni wcześniej, ale przy bez porównania mniejszym zainteresowaniu mediów – zaledwie 110 publikacji. Za mało skandalizujących wypowiedzi?


Czy popularność rośnie razem z brzuchem?

O niezwykłych umiejętnościach autopromocyjnych Muchy świadczy najlepiej wyrównany poziom liczby publikacji na przestrzeni miesięcy – od 150 do 200 przekazów miesięcznie, czyli około 3 publikacji dziennie. Pozornie niski wynik listopadowy z pewnością poprawi się po opublikowaniu wszystkich komunikatów na temat szczęśliwego rozwiązania. Efekty tego widoczne będą w pełnej wersji raportu.




Ojcostwo nie jest w cenie

Dziecko z reguły ma ojca, w wypadku dziecka Anny Muchy jest to Marcel Sora, media internetowe wspominały jednak o nim znacznie rzadziej niż o aktorce. Pocieszające może być jednak dla Sory, że jego ojcostwo jest i tak znacznie bardziej medialne niż ciąże wielu znanych kobiet w Polsce – prawie 180 publikacji w internecie w ciągu 6 miesięcy.


Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM


O badaniu:

Aktualne zestawnienie powstało na podstawie 1222 publikacji internetowych, które pojawiły się w okresie 1 czerwca – 25 listopada 2011 r. W pełnej wersji raportu Kompas Social Media Instytutu Monitorowania Mediów, który ukaże się 1 grudnia 2011 roku, znajdą się informacje na temat medialnej popularności również innych znanych ciężarnych, a także, między innymi, odpowiedź na fundamentalne pytanie: ile można zarobić na ciąży? Raport obejmuje okres od 1 czerwca do 30 listopada 2011 roku.

O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to najnowszy projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.


O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg