Media społecznościowe rozwiązaniem, a nie źródłem kryzysów

Statystyki pokazują, że zaledwie 7 proc. kryzysów PR-owych miało swój początek w social media. Jednak w sytuacjach, kiedy kryzys toczył się również w mediach społecznościowych, te kanały okazały się bardziej łagodzić sytuację, niż ją zaostrzać.

 

SpencerStuart i Weber Shandwick opublikowały swoje coroczne badanie dotyczące kryzysów wizerunkowych. Raport pokazuje interesującą sytuację mediów społecznościowych: z jednej strony ich rola cały czas rośnie, są wskazywane jako największe wyzwanie stojące przed działami komunikacyjnymi, a wyższa kadra zarządzająca uważa je za najważniejszy czynnik kształtujący firmowy budżet komunikacyjny (są ważniejsze niż kryzys gospodarczy!).

Z drugiej strony, z doświadczenia dyrektorów komunikacyjnych wynika, że media społecznościowe rzadko kiedy są źródłem kryzysu – zaledwie w 7 proc. przypadków. Prawie połowa firm, które w ciągu ostatnich dwóch lat borykały się z kryzysem wizerunkowym, deklaruje, że social media nie odegrały w nim żadnej roli. Jednak 42 proc. respondentów podało wzrost zainteresowania firmą w mediach społecznościowych jako jeden z efektów kryzysu wizerunkowego. W sytuacji, kiedy social media były zaangażowane w kryzys, częściej pomagały doprowadzić do jego rozwiązania, niż zaostrzały problem.

 

Po kryzysie doceniają CSR

Ze spostrzeżeń już niezwiązanych z mediami społecznościowymi, ciekawym zjawiskiem jest zmiana optyki, jaka następuje w firmach po przejściu przez sytuację kryzysową. Spośród tych firm, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie doświadczyły kryzysu, 63 proc. deklarowało, że CSR jest bardzo ważny dla ochrony ich reputacji. Wśród firm, które przez kryzys przeszły, ta grupa wzrasta do 82 proc. Po takich doświadczeniach równie gwałtownie wzrasta chęć szkolenia zespołów komunikacyjnych w zakresie CSR oraz przekonanie co do zakorzenienia CSR w kulturze firmowej.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg