Media w mediach – analiza cytatów – lipiec 2004

W lipcu najczęściej cytowanym medium została Gazeta Wyborcza. Media powoływały się na nią 938 razy. Zaraz za Gazetą Wyborczą znalazła się Rzeczpospolita, którą cytowano w tym miesiącu 879 razy. Nastąpiły również zmiany wśród cytowanych rozgłośni radiowych. Radio Zet spadło na drugą pozycję w rankingu, a jego miejsce zajął Program 3 Polskiego Radia. Wysokie miejsce Polityki spowodowane było publikacją przez tygodnik rankingu posłów oraz nadbałtyckich kąpielisk.

Zdecydowana większość przekazów, to przeglądy prasy. Na drugiej pozycji uplasowały się materiały dotyczące polityki. Wśród afer opisywanych przez media dominowały tematy dotyczące Orlenu oraz Andrzeja S. Często pisano o Andrzeju Pęczaku oraz wydarzeniach związanych Narodowym Funduszem Zdrowia.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4118 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 lipca 2004 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 5711 razy (4125 razy w prasie, 816 w telewizji i 770 w radiu). Najczęściej powoływano się na doniesienia prasowe (4589), następnie radiowe (554), internetowe (325) oraz telewizyjne (243).

W każdym miesiącu analizowane są wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, w których cytuje się lub powołuje na doniesienia, jakie pierwotnie pojawiły się w innych środkach przekazu. Badaniu poddano ponad 450 tytułów prasowych, 6 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 5 rozgłośni radiowych. 

Cały raport jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów:
http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg