Medialna dominacja Legii Warszawa w lutym

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

 

Legia Warszawa w lutym była nie tylko najbardziej medialnym, ale również najbardziej zapracowanym klubem piłkarskim. Stołeczny klub jako jedyny reprezentował bowiem Polskę w europejskich pucharach. Przygoda zespołu z Łazienkowskiej w Lidze Konferencji Europy skończyła się jednak po dwóch porażkach z norweskim Molde. W ubiegłym miesiącu Legia rozegrała także trzy ligowe spotkania, wygrywając jedno i dwa remisując. Poza kwestiami sportowymi, ogromny rozgłos Legii przyniósł transfer Ernesta Muciego do Besiktasu Stambuł za 10 mln euro.

 

Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. „Wojskowi” pod wodzą Jacka Magiery pozostają jednym z głównych kandydatów do mistrzostwa Polski, choć rundę wiosenną rozpoczęli przeciętnie – w trzech meczach wywalczyli zaledwie jeden punkt. Co ciekawie, wrocławianie byli najlepsi, zarówno jeśli chodzi o publikacje w prasie ogółem, jak i obecność na okładkach gazet.

 

Ostatnie miejsce na podium tradycyjnie zajął Lech Poznań, dla którego luty miał słodko-gorzki smak. Po dwóch ligowych zwycięstwach i remisie, „Kolejorz” odpadł bowiem z Fortuna Pucharu Polski, przegrywając z Pogonią Szczecin po golu w końcówce dogrywki. „Portowcy” znaleźli się tuż za medialnym podium, notując bardzo dobry miesiąc. Jeszcze większym zaskoczeniem są kolejne pozycje, które zajęły Jagiellonia Białystok i Ruch Chorzów.

TOP10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

W Fortuna I Lidze w lutym jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, która odnotowała większą liczbę publikacji niż niektóre kluby najwyższej klasy rozgrywkowej. Poza ligowymi spotkaniami, „Biała Gwiazda” pojawiała się w mediach także w związku z kwestiami organizacyjnymi oraz filmem dokumentalnym „Kuba” o karierze Jakuba Błaszczykowskiego. Za jej plecami znalazły się Arka Gdynia, Resovia i Wisła Płock. Nieco mniej medialne były w lutym Lechia Gdańsk oraz Motor Lublin.

TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

Wśród polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach, równych sobie po raz kolejny nie miał Robert Lewandowski. W analizowanym miesiącu wyróżnił się także Piotr Zieliński – media szeroko informowały o jego transferze do Interu Mediolan. Na medialnym podium po raz pierwszy znalazł się Jakub Kiwior, który wywalczył miejsce w pierwszym składzie Arsenalu Londyn. Warto także zauważyć obecność Kamila Jóźwiaka, którego przejście do Granady wzbudziło spore zainteresowanie polskich redakcji.

TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 


 

„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej
Instytut Monitorowania Mediów SA
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@imm.com.pl

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg