Miażdżące zwycięstwo Wprost wśród tygodników opinii

Analizę IMM-u przeprowadzono na podstawie 8159 przekazów mediowych z okresu 1 – 31 stycznia 2007 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10 147 razy (4377 razy w prasie, 3788 w telewizji i 1982 w radiu). Jest to rekordowa liczba cytowań – nigdy wcześniej w historii rankingu IMM nie powoływano się na doniesienia innych mediów aż 10 147 razy!

W styczniowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita z 1770 powołaniami. Rzeczpospolita była najczęściej cytowana w przeglądach mediów, w kontekście współpracy B. Wołoszańskiego ze służbami wywiadowczymi oraz lustracji w Kościele. 

Gazeta Wyborcza spadła na drugą pozycję – 1367 cytowań. Na trzecim miejscu znalazł się Dziennik (1315 powołań).

Dużą niespodzianką jest czwarta pozycja tygodnika Wprost. Inne media powoływały się na ten tygodnik aż 798 razy. Po raz pierwszy w historii rankingu Wprost zajął tak wysokie miejsce i tym samym zepchnął na 5. pozycję tytuł od dawna zajmujący miejsce 4. – Życie Warszawy. Jest to jednocześnie miażdżące zwycięstwo Wprost w zestawieniu tygodników opinii. Na znaczący wzrost powołań wpłynęła wersja elektroniczna tygodnika Wprost, a także publikacje na temat rzekomej agenturalnej przeszłości Marka Borowskiego, polityki polskiej, lustracji w kościele i współpracy ks. abp. Stanisława Wielgusa ze służbami PRL. Newsweek cytowano 182 razy (14. miejsce w rankingu), a Politykę 98 razy (poza pierwszą piętnastką).

W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazły się jedna stacja telewizyjna – TVN24 (219 powołań) oraz dwie stacje radiowe – RMF FM (207 powołań) i PR1 (199). Portale internetowe znalazły się poza pierwszą piętnastką, ale nastąpiło przeszeregowanie wśród liderów w tej kategorii – na prowadzeniu Onet.pl (101 cytowań) przed portalem tygodnika Wprost – Wprost.pl (73). Portal ten informował najczęściej o lustracji w kościele i sprawie ks. abp. S. Wielgusa. Na trzecim miejscu uplasowała się Interia.pl (71 powołań).

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została, podobnie jak w trzech ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (315 powołań).

Ostro rywalizujące ze sobą tabloidy znowu zamieniły się miejscami – w styczniu Fakt znacznie wyprzedził Super Express – aż o 93 powołania. Listę zamyka Nasz Dziennik (159 cytowań).

Wiodącymi tematami powołań były: przegląd prasy i polityka polska, ale już na trzeciej pozycji znalazł się, podobnie jak w zeszłym miesiącu, temat szczegółowy – lustracja w Kościele w kontekście abp. Stanisława Wielgusa dzięki 886 cytatom w mediach. Spośród nowych tematów powołań w styczniu wymienić można: afery związane z abp S. Dziwiszem, M. Borowskim, M. Wachowskim, P. Poncyliuszem, S. Molem, B. Wołoszańskim oraz lustracją w kościele w kontekście takich osób jak abp. S. Wielgus, bp. J. Dąbrowski, ks. J. Bielański, bp. J. Życiński, bp. M. Cisło.

Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem pozostaje Życie Warszawy (525 powołań). 90 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 10 proc. – lokalnych.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych. Raport styczniowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: http://www.instytut.com.pl/raporty. Aby otrzymać pełną lub sprofilowaną wersję raportu, prosimy o kontakt: kewert@instytut.com.pl.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje około 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg